Jultips

Jag vet att det är lite sent ute, men jag vill ändå dela med mig av några härliga sidor som man kan ha nytta av så här inför julen. Ni kan ju spara dem till nästa år om inte annat. ;-)

Vad ger man till en som redan har allt? En upplevelse! Surfa in här och välj och vraka mellan spökvandringar, chokladprovning, fallskärmshoppning, kanotpaddling, golfweekend, chokladmassage och en massa annat skoj. Har du svårt att välja kan du enkelt beställa ett presentkort. Måste dock lägga fram en varning om att allting är väldigt dyrt, i alla fall om man är fattig student. Jag har skramlat ihop till det billigaste dem hade; spökvandring i Stockholm för 255 kr.

Vad ger man till en som redan äger allt och upplevt allt? En god gärning! På den här sidan, som Webaid ansvarar för, kan man ge bort mat, djur, vitaminer, skolrelaterade saker, medicin, cyklar, symaskiner mm till dem som verkligen behöver en julklapp och en extra tanke så här i juletid. Som hemsidan själva skriver; "Det du köper blir till hjälp för fattiga och utsatta människor, samtidigt som du visar dina släktingar, vänner eller kunder omtanke." Det går till så att du väljer vad du vill köpa, om du vill fixar ett fint diplom som du kan ge till den du ska köpa till, och betalar. Här är det inte alls lika dyrt som på sidan där man kan köpa upplevelser. Själv har jag köpt två träd för bara 100 kr. Även här kan man köpa ett presentkort om man inte kan bestämma sig. Eller starta en egen insamling. Några av mina vänner har använt sig av det här som en protest mot allt materiellt man brukar ge bort i jul, hehe.

Problem med rimmen? Då ska du kolla in Rimstugan. Här kan du lägga in dina julklappar så att andra kan gå in och rimma åt dig. Det är jätteroligt! Vi brukar inte rimma i min familj men jag har lagt in julklapparna här ändå bara för att det är så kul, hihi. ^^

Ni har väl inte missat årets julkalender?! Det är ju roliga Anders och Måns som har gjort denna. Väldigt rolig. ^^ Jag vill tacka min team-kamrat, Elin för att hon fick mig att börja titta på den. Jag är inte så bra på att skriva resumér så ni får helt enkelt kolla själva. ;-)

Vill du ge en present till någon som bor för långt bort? Har du tittat på Gift2day? Ge bort en blomma, choklad eller en present som levereras direkt till dennes dörr. Enkelt. =) Dock aningen dyrt, men man måste ju inte välja det dyraste. Jag funderar på att skicka 3 rosor för bara 99 kr till min älskade mormor i Bollnäs.

Letar du efter den perfekta kristna presenten? Då ska du kolla in XP-media. Dem säljer Biblar, kristna böcker, bibelfodral och sådant. Eller gå in på Flatebo och beställ en cool tröja, kanske med ditt egna tryck.

Som ett sista tips vill jag uppmana er att tänka på dem som troligen inte kommer ha en så mysig jul. Kanske skänka en peng till Stockholms Stadsmission, som en extra julklapp till dem som behöver det? Jag ska nog ge något till Erikshjälpen och deras missionarbete i Laos. För någon vecka sedan fick vi berättat för oss om arbetet där och det var väldigt gripande... ♥

GOD JUL, alla läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0