Helgen och veckan efter att betygen är satta, även kallad massor av dötid

I fredags gjorde jag mitt sista prov för denna termin. Fatta vad skönt det känns! =D

På kvällen gick vi på bio; Spiderman 3. Jag älskade den! Precis lika bra som de andra filmerna om inte bättre. Andreas däremot. Han tröttnade snabbt... =P

På kvällen åkte vi hem till honom och satte oss framför datorn. Vi spelade lite spel, Goldminer. Sen åt vi och skulle ha sett på film. Men jag somnade i soffan... ^^

söndagen skulle vi ha gått i kyrkan, men vi låg kvar i sängen lite längre istället. Något jag ångrar lite nu. Saknar kyrkan =( Och snart kommer det ju bli sommaruppehåll. Usch, jag måste verkligen få ordning på min gudsrelation...



Den här veckan har börjat bra och kommer med all säkerhet fortsätta så =) Alla betyg är ju redan satta så inga lektioner är ju direkt seriösa. Igår hade vi typ tre lektioner som tillsammans kanske tog en timme. Snacka om att vi hade mycket dötid att slå ihjäl i skolan. Vi spelade bland annat kort. Linda retade mig när jag blev neger =P

Tyvärr hade jag jättetråkigt igår kväll. Försökte se på Cracking the Da Vinci code men den var ju hur dålig som helst. Sms:ade lite med Robin så det var ju roligt =)

Idag trodde vi att vi skulle ha lektion fast det var visst nästa vecka. Så vi är egentligen lediga hela dagen. Precis som vi är på torsdag ^^ Imorgon ska vi på Gröna Lund! =D På fredag är det drakbåtar som gäller och sen hoppas jag att det blir bio på kvällen. På lördag ska jag göra en hittils hemlig sak och på söndag ska jag åka upp till Stockholm och se på avslutningen av två dagars scrabbleturneringen som äger rum i helgen. Heja! =) Han har förresten skaffat blogg nu. http://www.scrabblegeek.blogg.se. Fast han har ju inte skrivit så mycket än ;-)

Jag måste bara få berätta om min och min klasskompis så kallade "utskällning" vi fick idag... Igår hade vi gjort en utvärdering av våra kurser. Jag var fullt ärlig, även om en lärare som jag inte tyckte om. Så idag blev vi konfronterade, fast utvärderingarna ska vara anonyma. Hon berättade att hon jämförde våra stilar med det vi tidigare skrivit. Klart hon kunde lista ut vilka vi var då men samtidigt har hon ju ingen som helst rätt till det. Utvärderingarna ska vara anonyma av en anledning. Okej, jag medger att jag uttryckte mig väldigt dålig men jag sa vad jag tyckte. Hon har ingen som helst rätt att konfrontera mig. Klasskompisarna sa åt oss att gå till rektorn för hon har ingen rättighet att göra så som hon gjorde. Men jag tror jag struntar i det. Jag känner mig inte så illa behandlad. Nu vet hon i alla fall varför jag skrev som jag gjorde. Nu får hon ta tag i det. Hennes bekymmer liksom. Fast det är klart att jag följer med om min klasskompis vill prata med rektorn.

Nej, nu ska jag ta bussen ner till stan och köpa shampoo. Sen ska jag åka hem och vänta tills klockan blir sju då vi har hemgruppsavslutning. Jag verkar ha mycket tråkigt idag också... =( Kan inte någon rädda mig? Ring eller vad som helst...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad otroligt dåligt av henne! Så får de väl inte göra? Vad var det för ngt du hade skrivit då?
Jag tycker nästan att du bör gå till rektorn eftersom hon kanske gör så här mot ngn i framtiden som tar jätteilla vid sig. Förstår du vad jag menar?

2007-05-29 @ 14:12:02
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Nej, de får ju inte göra så. Egentligen... Jag förstår vad du menar. Du har en poäng. Även om jag själv bara känner för att lägga det bakom mig. Men jag får väl ta upp det med min klasskompis.

2007-06-02 @ 00:18:05
Postat av: Sandra

Vilken lärare...? :)

2007-06-05 @ 19:54:53
URL: http://sandrazakariasson.blogg.se
Postat av: Craxyknas

Vill inte säga lärarens namn här men det är personen vi hade i pedagogiskt ledarskap... Hon som vi alla älskar så mycket ;)

2007-06-06 @ 00:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0