Eurovision Song Contest 2007

Jag trodde jag skulle få titta på ESC ensam, men Andreas kom hit trots allt =)

Fast det var ju inga höjdarbidrag med i år. Inte många man fastnade för liksom. Fast Ukrainas bidrag kunde man ju inte missa haha ^^ Och Litauens ballad tyckte jag var vacker =) Men vinnaren, den var ju klart en av de bästa! =) Det tyckte Andreas också. Konstigt att inte Sverige kom högre upp bara... Jag trodde vi var bra... Tja, då blir det att satsa allt på semifinalen nästan år. Håll tummarna! =) Även om vi är värda mer än att vara tvugna att gå igenom semifinalen först... *näsan i vädret*

Imorgon ska jag göra klart min jämförande romananlys. Det är jättesvårt! Och jag blir så frustrerad... Det är assvårt att skilja mellan vad som ska vara med i resultatet (endast fakta och tolkningar) och i diskussionen (endast mina åsikter). Hur tusan ska jag veta skillnaden mellan tolkningar och åsikter?! GAH! Dessutom är man sent ute med alltihopa >.< Förlåt mig, jag är bara tvungen att få ut min frustration... *morr*

Men veckan ser ljusare ut i alla fall =) Läxorna börjar ta slut ^^ På fredag ska jag shoppa studentkläder =) Och sen är det bara att vänta på den 8 juni *glädjedans*

Kommentarer
Postat av: Josefine

Tolkningar är hur man kan tolka det du fått fram (resultatet) och åsikter är vad du tycker om det du fått fram.

2007-05-13 @ 17:09:37
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0