Scrabble IRL (med mera)

Dagen började med min kära syster, Lollos, skolavslutning. Nu har hon äntligen gått ut grundskolan! Stolt över henne! =)

Stack och fikade med Daniel. Alltid lika kul. Vi pratade om många saker; scrabble, schack, sommaren... Berättade lite om Hovsjö kyrkas negativa situation också. Han sa några tröstande ord.

Sen stack jag till Eagle för att spela scrabble IRL (in real life). Oftast är det mycket roligare än att spela online. Man får en annan kontakt liksom. Men det är mycket att hålla reda på; klockan, kryssa för alla bokstäver, räkna rätt poäng... Efter ett tag kommer man lyckligtvis in i rutinerna =)

Jag är väldigt nöjd med dagens spel. Första matchen vann jag (en annan av dess slag) som inte bara vann mot mig i ABC cupen utan även tog hem hela turneringen där. Snacka om att vara stolt eller vad! =D Dessutom, som att inte det vore nog, fick jag rulla (det kallas så när man lägger ut alla brickor på handen på en gång) min andra åtta (ett ord på åtta bokstäver) någonsin! =D (F)INSTILT var ordet. Det var lite lustigt, för precis innan jag såg den trodde jag det var hopplöst ^^ Att ha en massa I på handen gör mig alltid negativ. Det är något som jag har emot den bokstaven alltså... Precis som med D ^^ Pst, rullningen var utan joker också måste jag bara få påpeka ;-)

Andra matchen ledde jag ganska stort. Men sen kom min motspelare igen. Jag hade MÄKLARE på handen men eftersom brädet var så stängt kunde jag inte få ut den... Så jag förlorade med typ 100 poäng tillslut. Så det kan gå ^^

Hm, ska man ta en match nu innan man går och lägger sig? Det är ju så roligt =) Och beroendeframkallande... ^^

Och det gjorde jag verkligen rätt i märkte jag! Jag är bara tvungen att lägga till detta i mitt inlägg ^^ Matchen blev nämligen min första match där jag rullade två gånger! =D Först D(R)ESSERA för 59 poäng. Lite poäng men ändå min tredje åtta =) Snacka om kort tid mellan den andra och tredje ^^ Andra rullen var BADGÄST för 95 poäng. Den rull som jag fått mest poäng för på standardbräde. Ingen av rullarna innehöll någon joker heller. Det var verkligen en lyckad match att avsluta dagen med! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du behöver inte kommentera allt o du göra hela saken värre om du forts som du gör.

2007-06-15 @ 19:42:55
Postat av: Anonym

Sen verkar det som att man inte får skriva vad man vill på sin egen blogg för dig... sluta kommentera om du e så jävla sur på mig

2007-06-15 @ 19:48:20
Postat av: Sofie

ojojoj.. va du gör mig förvirrad sofie med alla dessa scrabble-ord. aja..bara o gratulera då til latt de går så bra. förstår om du e stolt. :) skulle ja oxå varit. ;D hoppas de går lika bra i fortsättningen! kram på dig!
PS! kan tyvärr inte förstå hur man kan bli beroende av scrabble.. :S men men..de e väl en smaksak. sen e de väl för att ja antagligen suger på de. Du är ju iaf duktig!!!! :D

2007-06-17 @ 16:37:19
Postat av: Craxyknas

Hihi, förlåt mig för att jag förvirrar dig, Sofie ;) Jag ska snart posta en närmare förklaring på vad Scrabble är. Tack så mycket! :D Hehe, jag kan inte riktigt själv förstå det men så är det ^^ Och även om du "suger" på det nu kan du alltid bli bättre! Jag kan lära dig några knep ;) KRAM!

2007-07-04 @ 23:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0