Hemgruppsavslutning

Jag har insett att jag inte har skrivit något på väldigt länge. Därav har jag mycket att ta igen, och tyvärr för lite tid just nu. Men jag tänkte ändå passa på att skriva lite om i tisdags. Om vår hemgruppsavslutning. Något måste jag ju skriva, så att jag fortfarande har några läsare kvar ;-)

Jag kom dit lite tidigare, eftersom vi skulle göra det om vi ville hjälpa till med maten. Fast när jag kom dit så sa de att de hade brist på arbetsuppgifter så jag hade inget jobb att göra. Liksom majoriteten inte hade ^^  

När allt slit var slut var det äntligen dags att få njuta av pajerna som vi alla lagt så mycket av våra själar i (yeah right ;-). Det var en tacopaj, en kycklingpaj och en skink- och ostpaj samt grekisk sallad och läsk eller vatten. Mums! Fast innan vi fick äta skulle vi vänta på Gustaf. Sofia sprang mellan sin stol och dörren varenda gång hon hörde portdörren slås igen i tron om att det var han. Naaaw =)

Efter huvudrätten vankades det efterrätt. Glass med strössel, kolasås och bananer. Mm... Efter det fick vi ytterligare saker att äta; godis ^^ Medan vi spelade Tabu. Det var minsann ett roligt spel! =) Mitt lag vann en gång, och förlorade en gång. Jag är stolt över våra insatser. Och glad. Jag lyckades beskriva sex ord som max. Visserligen på dubbel tid men vad gör det. Skryta får man göra ändå ;-)

Till sist blev det bön, psalmsjungande och planering inför i höst. Det var verkligen en lyckad och mysig avslutning!

Synd bara att Gustaf inte kommer vara med oss i höst. Jag förstår honom varför han vill sluta men det hindrar inte det faktum att vi med all säkerhet kommer sakna honom. Det var ju tack vare honom som vi inte var en tjejgrupp. Och dessutom var han vår ledare... Han kommer lämna spår efter sig. Tro mig.

Det var en sak som jag ville dela med mig av =) Nu återstår bara Gröna Lund, drakbåtspaddlingen, bion samt det-hemliga-imorgon. För att inte tala om studenten! Så våga inte byta kanal mellan reklampausen! ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofie

så..nu har jag bestämt mig att ja ska börja skriva lite kommentarer här oxå. Inte mer än rättvist eftersom du skickar en o annan gullig kommentar i min blogg.. :P Kul o läsa om er mysiga hemgrupp. Får mig att se tillbax till tiden då jag var med i Stefans hemgrupp. Åh så kul vi hade. Vore ju lite kul o joina en hemgrupp igen!!! :D Kram på dig!

2007-06-05 @ 17:34:34
Postat av: Craxyknas

Jippi, nu blir jag glad åt ditt beslut! =D Tja, nu när vi "förlorar" Gustaf har vi en plats över ;) Men jag vet att du har mkt att göra. Ojojoj, Stefans hemgrupp. Det var länge sedan det... Ljuva minnen =) KRAM!

2007-06-05 @ 23:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0