Café Adam

Ja, det är så glassbaren i Kungsträdgården heter.

Nu har jag varit där i två dagar. Tror att jag fortfarande är där "på prov" så att säga men jag tror också att det kommer ändras strax =)

Det är kul, men det är så mycket man måste lära sig. Glassmakerna har jag äntligen lärt mig skilja på. Jag håller fortfarande finslipa på mina tunnbrödsrullar, hamburgare och framför allt mjukglassar. Det är jättesvårt att göra mjukglass! Fatta vad mycket jag har fått träna på det idag... Några av priserna kan jag inte riktigt heller ännu.

Och så måste man ha öronen på skaft också när de beställer. Det är t.ex. väldigt lätt att höra fel på chokladdoppning och chokladtopping.

Det känns verkligen inte som att man har slutat skolan redan. Det är som att jag fortfarande kommer träffa mina klasskamrater när helgen är slut liksom. Men snart börjar man väl fatta, och då slår det en plötsligt. Dem är inte mina klasskamrater längre... ='( Jag måste ringa alla snart...

Sitter och lyssnar på Tokio Hotels nya cd på engelska som jag fick i studentpresent. De signerade ju skivor igår. Usch, jag hade också velat åka dit men nu blev det inte så. Det hade ju varit ascoolt att se dem i verkligheten, haha =D

Måste bara tillägga lite roliga saker från Café Adam också, hehe. Det är faktiskt roligt =) Tiden flyter på som bara den (utom när vi knappt har några kunder dåra ;-). Och till lunchen igår grillade jag min egen hamburgare. Den smakade mycket godare än vanligt, haha =)

Som avslut ska jag berätta om igår efter att jag slutat jobbet. Sen bar det av till puben där jag och resten av scrabblegänget spelar scrabble på tisdagar. Tyvärr kom jag inte in. Man var tvungen att ha legg med sig, vilket jag så klart inte hade. Jag har inte riktigt vant mig vid det där att jag måste ha legg med mig... Dessutom ser jag tydligen yngre ut än 18, hmpf... Hur som helst, scrabblegänget (bestående av fyra pers inklusiver mig) begav oss för att hitta en annan plats att spela på. Så snälla var dem =) Efter lite sökande hittade vi ingen bättre plats än centralstationen. Så det slutade med att vi fyra spelade på två bänkar i vänthallen, haha =D Lite lustigt tycker jag ^^

Nu när vi ändå pratar om scrabble tror jag att jag ska ta och spela lite nu =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0