Mösspåtagning

I fredags hade vi mösspåtagning! =D

Det började med att vi kom till skolan och förvånat nog möttes av första-års-elever. Ida berättade för mig att det berodde på att de haft nationella prov. Nationella prov samma dag som vi har mösspåtagning. Mysko tyckte vi. Kunde skolan inte ha planerat bättre liksom? Men egentligen gjorde det inte så mycket. Dem var ju liksom inte i vägen eftersom provet var på förmiddagen.

Vi gick in i klassrummet en stund. Där hade vi fått i uppgift att välja ut klassens myrbyxa, klassens gaphals och klassens latmask haha. Så här såg min klass resultat ut:

Myrbyxa: Josefine (men Linda var inte långt efter haha)
Gaphals: Emelie (förvånad någon?)
Latmask: Jennie (nej, inte särskilt förvånande det heller ;-)

Efter det pratade klassen lite gamla minnen. Mysteriet om vem som hade ritat den konstnärliga bilden på tavlan som suttit där så länge alla kunde minnas fick sitt svar. Det var Fredrik ^^ Hans överraskning låg i hur alla tyckte att det såg ut som en kvinna vid en sjö, för han hade inte haft en tanke på det.

Matsalen nästa. Vi fick hela tjugo minuter på oss att äta. (Ser ni ironin?) Men lunchen bestod av allt för salt kassler och inte helt genomstekt potatis så det var inte så mycket man kunde få ner ändå. Tur i oturen?

Sen bar det av till aulan. Det var det roligaste på hela dagen! Kajsa och någon mer prestenterade hela kvällen. Till att börja med blev vi presenterade oss för några gäster som de bjudit in. Det var följande:

E-type (spelad av Jens, vår kära rektor. Kunde han se något genom allt hår?)
Pernilla Wahlgren (spelad av en kvinnlig idrottslärare som jag inte kan namnet på men glad var hon i alla fall)
Maradona (spelad av Louis, min absoluta favorit bland idrottslärarna. Honom kommer jag sakna...)
Prinsessan Madeleine (spelade av allt-i-allo-läraren Anna-Lena. Hon var den absolut bästa! Riktig snobb ;-)
Prinsessan Madeleines livvakt (spelad av biblotikaren Thomas. Hur skön var inte han, haha?)

Efter presentationen av gästerna följde en presentation av "Igelstavikens fruktade jury" som skulle bedömma de följande tre tävlingarna.

Klassernas gaphalsar skulle sjunga karaoke. Vår klass blev nästan bortglömd men vi hann påminna dem innan det var för sent ;-)

Klassernas latmaskar skulle balansera en boll på foten så länge som möjligt. Det fanns klasser som påstods sig kunna stå där hela dagen, och sen fanns det vår klass. Vi skyllde på att Jennie hade fel skor på sig... ;-)

Klassernas myrbyxor skulle dansa. Vilken överraskning att Anders kunde dansa, haha! =D Eller som han sa: "dansa och dansa, vicka på rumpan lite i alla fall". Twist eller bugg fick dem välja mellan. Josefine twistade jättebra, men vi vann inte =(

Sen var det slut i aulan och det dags att gå ut till akvedukten. Där fick vi höra två tal, ett från en rätt tråkig lärare och ett från en roligare elev. Han brevid klagade rätt mycket. Men det är ju precis hans stil, hehe. Och det vet jag trots att jag inte känner honom ^^ Talen följdes av studentsången.

Sen, fick vi äntligen sätta på oss våra mössor! Vi kramades och gratulerade varandra. Sen slutade det med lite champagne och chips och så i matsalen.

Gabbi och jag stack ner på stan. Jag såg Lex och träffade på Josefine samt några klasskompisar. Hon hade en härlig klasströja ^^ Gabbi och jag gick runt lite och pratade. Jag visade henne skorna som jag funderar på att köpa till studenten. Sen gick vi och fikade. Det var härligt! =D

På kvällen ringde Malin och bjöd hem mig till sig. Jag gick tyvärr inte =( Gabbi hade fått intrycket av att typ inga i klassen skulle komma men så var det visst inte. Men imorgon är det valborg och då får vi se vad som sker efter att brasan har tänts. =)




=D SNART ÄR VI STUDENTER! =D

Kommentarer
Postat av: Josefine

Kul att ni hade roligare än vi hade iaf. Tror nästan att jag kommer vilja ta studenten nästa år också. Kommer att vara så avundsjuk på Sofie!

2007-04-30 @ 08:54:32
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0