För mycket Dagen för att inte sammanställa i ett enda inlägg

Ni har väl uppmärksammat Svenska Kyrkans bönesida? Enligt statistiken är det på det viset att många av er har det (för att nästan citera de gamla genierna Galenskaparna). Nu när det ska bli en bok med några av alla 31 000 böner så vet jag en andligt uppbygglig sak jag kommer önska mig i julklapp :)

Jag måste åter igen ge Ulf Ekman & Stanley Sjöberg ett enormt stort TACK! Det verkar som att deras ord haft verkan. Hör bara vad Benny Hinn säger nu: "Jag var så upptagen med mitt arbete att jag glömde bort min familj. Det är troligtvis det som är orsaken till alltihop och jag inser nu att det varit en felaktig prioritering." Eftersom erkännande av problemet är ett första steg mot helande och försoning och eftersom Gud uppmuntrar oss att erkänna våra synder för vår kristna syskonskara ser jag det här som ett gott tecken för Hinn. Det känns också bra att han själv går ut och uttalar sig, äntligen. Nu känns det mer trovärdigt när han säger att ingen omoral pågått mellan honom och White. Starkt jobbat, mr Hinn, tack för att du är ärlig mot oss! Mitt hopp var inte för intet, och nu har det ökat ännu lite mer :)

Stackars nunnor. I munkklostret Taizé (GRATTIS!) anpassar man klostret så att munkarna kan vara med så länge de bara kan. Det låter mycket mer familjärt än att "skickas iväg hur som helst" så pass att de rymmer...

Dessa nunnor diggar jag! Som använder världsliga ting för att sprida evangeliet. Och ska man ändå använda världsliga ting ska man väl passa på att använda de bästa, alltså skivbolaget som arbetat med flera stora artister. Abbedissan berättar "att de var oroliga över att det skulle påverka deras klosterliv, men efter bön kom de fram till att deras album skulle vara något bra om det skulle kunna beröra människor liv och hjälpa dem finna stillhet i sina liv." Härliga ni är, ni nunnor :D De måste vara himlans duktiga när de vinner en tävling där 70 olika kloster som deltagare!

Apropå att Jesus är ljuset i mörkret, här har vi ett vittnesbörd på det :)

Frågan är om kyrkan möter andligt motstånd, eller om de bör satsa på att motverka strippklubben på ett mer effektivt sätt? Jag röstar sorgligt nog på det senare. Prova kärlek, pastor Dunfee, istället för att börja prata om Djävulen. Jag vet att du menar väl och bara vill att Jesus ska erövra det han har rätt till, men jag är rädd att du pratar på ett språk som de varken förstår eller känner sig lockade av att vara en del av förstår du. Du har helt rätt i att Jesus sa att man inte kan dela territorium med Djävulen, men du har missat en avgörande punkt - det är just genom kärlek som Jesus vinner territorium från den Onde. Börja älska dem, så ska du se att det går dig och församlingen vägen sen :)

Forskning bekräftar det jag redan vet och har erfarenhet av :) Jesus kommer med frid. Bara att börja ta emot!

Richard Dawkins har gjort ännu ett underligt uttalande där jag nästan tycker han motsäger sig själv. Han bör ju kunna se på burkan utan att det vänder sig i magen på honom om han menar att han inte vill förbjuda den pga individuell frihet och valfrihet. Hur kan kvinnligt förtryck och valfrihet gå ihop? Jag förstår vad han menar, men jag kan inte förstå hur han sammanställer det till ett enda resonemang som låter vettigt och hållbart.

Ytterliggare en debatt jag inte förstår. När jag gifter mig vill jag att pappa ska leda mig fram till altaret som ett vackert tecken på att jag går från min bardoms familj för att bilda en ny egen familj tillsammans med min man. Vaddå kvinnoförtryck? Det blir väl vad man gör det till?

Jag följer också Nasrins augustiblogg. Hon skriver om bön. Eller sitt livs brist på bön. Eller hon skriver sina inlägg som att det vore böner. Eller hon skriver alltihop det där. Hursomhelst så är det en fantastisk blogg! Ärligare, djupare och mer insiktsfullt än något annat jag läst måste jag säga. En blogg som ger mig väldigt väldigt mycket. Jag önskar den kunde vara längre än bara augusti ut men tyvärr. Njut medan den finns.

Och på Frizon-bloggen läser jag glatt att Credo fortfarande ÄGER när de steker pannkakor allt vad de kan och Generalsekreteraren Daniel Älverbrandt sitter på taket till Nomaden med gitarren och rockar järnet! Så coola, vågade och nyskapande :D


Kommentarer
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen.

2010-08-13 @ 01:41:28
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: Mollie

Sv; Jag tänker lägga upp bilder på vad jag köpt, alldeles strax. ;)



Och tack så hemskt mycket för dina underbara uppdrag! Jag ska tänka över lite, och försöka göra så många som möjligt. Det är ju själva poängen att det ska vara utmanande, och du har gett mig mycket att klura på! Tack! :)



Kram. :)

2010-08-13 @ 12:16:46
URL: http://ghostangel.blogg.se/
Postat av: Johanna

CREDO ÄGER!! :)

2010-08-13 @ 18:07:38
URL: http://teggan.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Shiko: Tack vare att du skrev det där blev det som så att jag också gjorde en sko ^^ Så tack för det. Jag har röstat på din vackra skapelse och ser fram emot din länkning sen. Ta hand om dig!



Mollie: Ja, jag såg :D Vilken vacker kombination du fick ihop där! Roligt att du uppskattade mina utmaningar :) Och kul att du ska försöka göra så många som möjligt, kul att du tog vara på dem! :) Det blir spännande att läsa! Kram <3



Johanna: JAAAA så sant!! :D

2010-08-14 @ 23:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0