Senaste nytt

Vad säger ni om att vi tar och drar igång den här karusellen igen va! Sommaren har inte bjudit på särskilt många blogginlägg och mycket har hänt som jag inte berättat om än. Här följer därför ett nästan kronologiskt urplock från vad jag haft för mig på sistone:
 
- Vi kan väl börja från början. Den 1 juni ringde jag mormor och grattade henne på hennes födelsedag. Vad hon inte visste var att jag och mina föräldrar åkt upp för att överraska henne. Mindre än en timme efter vårt samtal ringde vi på dörren hemma hos en överraskad men lycklig liten go mormor ♥
 
- Bara några få dagar efter att vi grattat mormor åkte jag till Gotland med en god vän och stannade där i tre varma vackra dagar.
 
- Knappt hann jag komma hem från Gotland innan jag och mina föräldrar hoppade in i bilen som tog oss till Göteborg och min kusins student. En riktig familjefest med så gott som hela tjocka släkten. Innan vi åkte hem hann vi även med att ett besök på det häftiga Universeum. 
 
- Väl hemma har jag hunnit sitta vid hamnen några gånger. Jag kan sitta och rulla tummarna där hur länge som helst, särskilt när det är sommar. Finns så mycket vackert att titta på och njuta av. Hamnen är lite av vår stads vattenhål. Ungdomarna äter glass på bryggan, männen står med sina fiskspön och hoppas på napp, änderna simmar omkring och slåss om varenda matbit som bjuds. En kväll fick jag sällskap av Stor och Liten i båtformat.
 
- Det blev midsommar och vi firade med att träffa släkten ännu en gång. Den här gången i Bollnäs där min moster hyrt ett mysigt litet hus vid världens ände. Ja, det skrev jag ju faktiskt om kom jag på nu. Läs här.
 
- En vecka på sommarkurs i skrivande, vilket skulle visa sig vara bland det bästa jag gjort på hela den här sommaren. I väntan på ett utförligare inlägg kan ni läsa den korta notisen jag skrev om det här.
 
- Sen vet ni redan att jag råkade ta ännu en sväng till Gotland. Läs hur det kom sig här.
 
- Hittade den här på Södermalm en dag. Bara sådär helt uppochner. Jag orkade inte bära runt på den men jag tog kort och instagramade enligt instruktionerna. Hände dock inget mer efter det.
 
- Man måste passa på att klättra i klätterställningar på sommaren. Jag och Johanna väckte liv i gamla barnminnen och lekte hinderbana slash inte-nudda-mark i en klätterställning här hemma. Lekplatser är bland det bästa som finns. Tänker aldrig bli för stor för att leka på lekplatser.
 
- Mina föräldrar gick på semester och jag fick ta hand om huset för mig själv i några veckor. Det var bara jag, katten och vindens rofyllda sus. Som jag njöt. Av lugnet, friden och ensamheten. 
 
- Medan mina föräldrar var i Köpenhamn, Danmark så åkte jag till Uppsala för att träffa släkten för tredje gången i sommar. Den här gången var det dags för kusinbarnets dop. Jag köpte en nallebjörn till lilla Tyra, där en del av priset gick till Astrid Lindgrens barnsjukhus, och ett kort prytt med Disney-prinsessor. Eftersom alla små prinsessor mår bra av att ha en egen nalle att krama. (Men hur kunde jag glömma prislappen?!)
 
- Vi passade på att träffa cellgruppen ute i en solig park. För er som inte vet, en cellgrupp är en liten grupp från kyrkan som träffas regelbundet för att be och dela Guds Ord tillsammans. Namnet kommer ifrån att grupperna är menad att växa och med tiden föröka sig. Likt kroppens celler. Det syftar alltså inte på en karg fängelsecell som en del tror när de hör ordet för första gången.
 
- Filmkväll. Vi blev inspirerade av "Inception" och bestämde oss för att göra en egen djupt futuristisk teknologisk tolkning. Josefin ställde upp som modell.
 
- Fina Maria kom och sov över ett par nätter nära mina föräldrar fortfarande hade semester. Himla härligt. Vi hängde i soffan hur länge som helst, såg film, läste, mös med katten och gick på små äventyr i området. På bilden äter vi hemmagjord laxgryta en mysig kväll ute i trädgården. 
 
- Så många gånger som jag satte mig i trädgården med en god bok i ena handen och en kopp te i den andra. Som jag har längtat efter att få ta tid till det.
 
- Liksom alla trogna fans av tv-serien Glee har jag sörjt Cory Monteiths plötsliga bortgång. Chocken har inte släppt än. Mina böner går till Lea och hela Glee-castet. Undrar vad som kommer hända med allt.
 
- Stina fyllde år och vi firade genom att ta med hennes syskonbarn till Gröna Lund. Som visade sig vara de mest uppfostrade barn jag någonsin träffat. Vi åkte inte så mycket men vi hade riktigt trevligt.
 
- När vi var klara på Gröna Lund blev vi upphämtade med båt. Stockholm är om möjligt ännu vackrare sett från en båt.
 
- Ett besök på biblioteket har jag givetvis hunnit med också. Tidigt en lördagsmorgon var jag där och blev sittandes i ett hörn ett bra tag. Ja, ni ser ju min stora bokhög. Gick runt och bara plockade på mig allt som verkade intressant. Lånade hem ett par stycken också och nu har jag snart läst ut mästerverket "Den hemliga trädgården" av Frances Hodges Burnett. Läs den!
 
 
- Johanna, en gammal klasskamrat från Credo Akademin, kom ner från Umeå och hälsade på. Vi kom på att vi känt varandra i sex år nu. "Det är en fjärdedel av våra liv" sa Johanna. 25 % av våra liv. Otroligt länge!
 
- Och just nu njuter jag av att ha en fungerande dator tillbaka. Hurra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker din blogg är helt super, har följt den ett tag nu och kommer absolut fortsätta med det! :)

Svar: Vad glad jag blir, tack :) Ska göra mitt bästa för att inte göra dig besviken!
Craxyknas

2013-08-17 @ 19:45:01
URL: http://trettiondeseptember.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0