I tolkbåset

Det är söndag. Jag var i kyrkan tidigt i morse. För att tolka vår gudstjänst kl 10. Jag är med i det engelska tolkteamet i kyrkan vilket innebär att jag tolkar från svenska till engelska. Det är en väldigt rolig, viktig och utmanande tjänst att stå i. Viktig eftersom tolkarna är avgörande för att de utländska medlemmarna i kyrkan ska förstå budskapet och hänga med i vad som pågår. Utmanande eftersom det kräver mycket utav en både i tid, kraft och kunskap. Roligt eftersom man träffar så mycket härligt folk och eftersom jag gillar att utmanas i det jag gör. Jag har varit med i tolkteamet sen i höstas.

Det kändes som att jag inte varit i kyrkan på evigheter. Sanningen är att jag inte varit där på nio dagar, på grund av påskhelgen och veckans lov från Bibelskolan. Att komma dit idag var som att komma hem igen, efter en överdrivet lång semester. Underbart.

Nu sitter jag i soffan här hemma och lyssnar på tystnaden. Jag hade egentligen tänkt skriva ett inlägg för flera timmar sedan men tystnaden var så ljuv att jag inte ville sluta lyssna på den. Är det vilodag så är det.

Hur har ni spenderar er söndag? På bästa sätt hoppas jag!


Här spenderar jag flera av mina söndagar - i vårt lilla tolkbås.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tillbringade min söndag med att vara i kyrkan från kl 11, då var det gudstjänst med nattvard, efter det var det knytkalas, så vi åt massa god mat tillsammans och efter maten var det kyrkomöte.
Väl hemma blev det lugnt fram till nu då det är fotboll på radion, men nu ska vi gå ut med Dipp.

Hittills en underbar söndag och jag längtar till på tisdag då jag ska på hemgrupp och sen sova i kyrkan tillsammans med stadens hemlösa

Svar: Låter som en underbar söndag, kära du :D Lycka till imorgon! Låter som något väldigt fint att vara en del av!
Craxyknas

2013-04-07 @ 18:18:20
URL: http://savedbyjesus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0