Andra advent: Julmarknad

Den söndagen var vi egentligen på den underbara Julkonserten i min kyrka och den kan ni läsa om och se fantastiska bilder från på kyrkan hemsidan (klicka här). Jag vill istället berätta om julmarknaden jag var på med mina föräldrar lördagen strax innan andra advent :)


Vi åkte till Norrköping och Löfstad slotts ljuvliga julmarknad!


De bjöd på varm glögg vilket behövdes i den kyliga blåsten. Söta mamma gör roliga miner ♥


Där fanns det en massa söta stånd som sålde allt möjligt, verkligen allt möjligt. Vi smakade olika korvar och köpte ett par stycken till vårt julbord som vi ska ha på julafton. Jag älskar smakprov! Här snackar vi korv i en helt annan dimension än Findus från Ica ;)


Tomtenissarna spelade julvisor i slottsboden


En släde full av julkappar? Ja tack! ...men jag kanske får vara glad över att vi i alla fall vann en flaska glögg i lotteriet :)



Mamma köpte jättenystöpta ljus. Åh jag älskar den här hemmagjorda känslan, inställningen att man faktiskt inte alltid måste köpa nytt från affären utan att man faktiskt kan fixa mycket själv hemma. Den inställningen ska jag också ha när det blir min tur att skaffa familj, det är min dröm :)


Inne i slottet hade de dukat upp för jul som det såg ut på den tiden då det fortfarande bodde folk här. I rummen stod det guider som hade klätt ut sig i gammalmodiga kläder och i princip allt lystes upp enbart av levande ljus så det var lika mörkt som det brukade vara då de inte hade elektricitet. I det gamla köket bakade dem pepparkakor på eget recept. Ja ni kan ju gissa vilken fantastisk stämning det var att gå runt där!


När vi gått klart vår rundvandring hade det blivit mörkt ute


Vi tog en sista runda förbi godisståndet. Remar är liksom ett självklart inslag i julmarknaden, dem kan man ju inte bara hoppa över.


Så tog vi en sista titt på allt julpynt innan vi åkte hem. Årets första julmarknad var helt helt underbar :)

Kommentarer
Postat av: © sarastille

Skulle du vilja tjäna hundra kronor för varje person som läser din blogg? Det vill säga, om 10 personer läser din blogg så tjänar du tusen kronor? Jag lovar, detta är inget skämt. På bara två dagar har jag tjänat över tusen kronor. Gå in på min blogg och läs mer :)



http://sstille.blogg.se/2011/december/tjana-hundra-kronor-for-varje-person-som-lase.html#comment

2011-12-17 @ 11:08:00
URL: http://sstille.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Tack för tipset! :)

2011-12-19 @ 20:13:22
Postat av: Oscar

Jag brukade åka till den julmarknade men mina kusiner och farmor & farfar under flera år när jag var yngre. Blir så glad när jag ser dina bilder :) det verkade va precis som när jag var där :) kram

2011-12-22 @ 18:29:02
URL: http://bibelord.wordpress.com
Postat av: Craxyknas

Oscar: Aw. Vilka fina barndomsminnen. Så rart! Det här var första året för mig men säkert inte det sista så mysigt som det var! :)

2012-01-03 @ 20:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0