Jesus datahacker?

- Vi har haft den på i två dagar och kört belastningsprogram som representerar 7-8 program samtidigt, men vi hittar inget fel på den??

Datakillen lät väldigt förbryllad men själv vart jag faktiskt inte så överraskad. Jag kände på mig att Gud hade ett finger med i spelet. Jag tror han ville lära mig något; det finns en värld utanför Internet. Det är allt för ofta som jag fastnat vid datorn och låtit timmar passera där jag kunnat göra så mycket annan nytta. Jag antar att Gud vill arbeta med och genom mig på fler sätt än bara framför skärmen. Det blir spännande att upptäcka vad! :)

Från och med nu blir det mindre Facebook-surfande och antalet bloggar jag följer på bloggkoll har minskat betydligt. Det känns skönt, befriande. En nyttig insikt om att mitt liv inte behöver vara beroende av Internet alla gånger. Nu när jag inte haft någon dator hemma har jag ju varit tvungen att hitta på andra saker att göra med min tid. Att jag inte heller har tv och varken cd-spelare eller mp3 som fungerar gjorde bara saken ännu mer intressant. Jag fick en massa tid över som jag inte visste att jag hade, haha ^^

Men även om min datortid ska minska hädanefter så kommer bloggen fortsätta som vanligt. Den är alldeles för rolig och bra för att inte göra det :) Planen är att jag ska komma ifatt med att svara på era fina kommentarer och skriva chiffhangern senare i veckan. Jag måste bara göra lite skoluppgifter först. En hel vecka utan dator gör att man kommer efter en del så jag har saker att ta igen. Önska mig lycka till ;)


Tjohoo - min fina dator är hemma igen :)

Kommentarer
Postat av: Sabine

Jag har på fullaste allvar försökt avhålla mig från att ställa den här frågan ända sen du postade inlägget, men jag kan inte, för det här är det sjukaste jag läst. Tolka som du vill.



Känns det bra att vara så naiv som du är? Jag menar, du behöver inte ta ett enda beslut själv som du faktiskt behöver ta ansvar för, varje beslut baseras på något du tror att Gud har visat dig. Jag brukar kunna tycka i de flesta fall att "jamen, fine, låt dom tolka det så då..". När folk försöker se en mening i de hemskheter de måste genomgå, förlora anhöriga eller så. Men att din dator är rökt=Gud vill inte att du ska sitta vid datorn så mycket?

På allvar?



Jag brukar rent generellt respektera folks rätt till en tro även om jag tycker att det är vrickat, precis som jag respekterar folks politiska åsikter eller whatever. Men du, lilla vän, är tamejfan bara för mycket.



Vet du, ibland är det nästan (NÄSTAN) så att jag önskar att jag faktiskt vore dum nog att tro på sånt här. Livet måste ju vara helt sjukt enkelt.

2010-10-26 @ 16:45:12
URL: http://vetauriel.se
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-26 @ 19:48:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Patrik

http://verklig.se/?p=275

2010-10-27 @ 18:08:05
Postat av: Craxyknas

Sabine: Hehe. Din kommentar förtjänar nästan ett eget inlägg. Det ska jag se till att fixa. Kul att du vågar fråga förresten :) Kram



-- : Hehe. Nja... Den är väl okej. Men alldeles för beroendeframkallande och tidskrävande om du frågar mig. Jag är en sådan som vill att mina bloglovin-följare ska följa mig för att de gillar det jag skriver och inte för att vi har en deal så jag är tyvärr tvungen att tacka nej. Men tack för att du frågade :) Nu ska jag kolla in din blogg!



Patrik: Det där ska jag också försöka svara på i ett eget inlägg ;)

2010-11-04 @ 21:53:10
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Patrik: Innan jag svarar. Är du verkligen nyfiken på ett ärligt svar eller försöker du bara sätta dit mig?

2011-05-02 @ 23:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0