Nästan som Idol fast tusen gånger bättre

Det var ju Stand-up i kyrkan förra helgen som jag berättade om för er tidigare. Vilken show det var! :)

Kvällen bjöd på totalt 8 fantastiska talanger. Innan varje framträdande visades en liten presentationsvideo där talangerna fick berätta varför de sökt och hälsa till publiken och så där. Precis som det brukar vara på tv. Det här året var det mest sångare som sjöng och/eller spelade sånger som de själva skrivit. Och två pianister; en ung kille med coola jättegröna strumpor som spelade ett stycke av Mozart helt excellent och den här söta tjejen som spelade en låt som fick mig att tro att jag befann mig i en ljuvlig dröm.


Jag blev helt fascinerad av deras pianospel, går det att spela så bra som dem gjorde??
En dag ska jag minsann också lära mig spela ett instrument!

Den här unga damen hade en röst som var utom denna värld! Helt otroligt, vi trodde Hollywood hade kommit på besök. Hon sjöng en kärlekslåt som hon skrivit till sin pojkvän, det är han i mitten på bildskärmen som ler så förälskat ser ni.


Mina favoriter var sist ut, dem jag hejjade på. Helt klart det coolaste bidraget på hela kvällen. De jamade för oss på enbart trummor och bas - och de gjorde det grymt bra! Hade en så skön stil och bara gick ut för att rocka loss liksom. Sjukt samspelta var de också. Ah, ni skulle ha varit där alltså ;)

Se hur kameramannen försöker fånga det rockiga ögonblicket och hur rökmaskinerna bidrar till effekten.
Oh yeah! Men tyvärr blev det "bara" en andra plats för dessa två ;)


Spänningen steg när värdparet frågade den kunniga juryn vem de utsett som vinnare...
Åter igen precis som på tv - fast betydligt bättre!

Prisutdelning! Pokal, massa blommor - och ett stort presentkort på Nacka forum, den stora checken som den manliga värden håller i bakgrunden. Tänk att man kan få sånna stora checkar på riktigt :)

STORT GRATTIS till Carolina som sannerligen var en värdig vinnare! Precis som juryn sade, det föddes en stjärna den här kvällen. Ni som var där och hörde henne vet hur awesome hon är :)


Så fick vi höra den vackraste vinnarlåten igen, tillsammans med alla andra talangfulla bidrag på scen.
Det är helt otroligt att det finns sånna talanger i vår kyrka!! :)

Jag hade glömt ladda mitt kamerabatteri den kvällen så jag kunde inte ta så många bilder som jag velat.
Däremot finns det en massa vackra bilder på vår hemsida som ni kan spana in om ni vill, klicka här.

Hm... Undrar om jag själv vågar ställa upp i Stand-up nästa år..? Då får ni lova att komma och titta i så fall ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja de var verkligen duktiga! :)

Vilken härlig blogg du har, Sofie! :)

Kram Elin

2010-11-16 @ 09:12:14
URL: http://elinfreiman.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Ja verkligen :)

Vad roligt att du tycker det, Elin!

Tack så mycket! :D

Kram, Sofie

2010-11-16 @ 17:46:24
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0