Den här veckan är en frågovecka

Kära läsare, idag åker jag till Alphyddan. Det är ett ställe i skogen utanför Nykvarn och där ska jag och resten av ledartruppen lära årets konfirmander allt vi kan. Lektioner, andakter, ton med mat, lekar, bus, bad, tävlingar, skratt, för lite sömn och livsavgörande beslut är det som väntar oss. Det är konfaläger på gång alltså och jag ska vara ledare :)

Det betyder en vecka utan Internet och alltså inget bloggande heller. Men jag tänkte på en sak som jag gjorde förra gången jag var borta på konfaläger som jag tänkte vi kunde göra nu igen. Frågestund!

Allt ni vill veta och undrar över - bring 'em :) Helt enkelt. Frågor om mig. Frågor om bloggen. Frågor om Gud. Frågor om allt annat mellan himmel och jord eller vad som helst ni undrar över. Förra årets frågor hittar ni här. Jag är tillbaka på måndagen efter midsommar. Så ni har drygt en vecka på er.

Och hörni, jag vet att jag försummat bloggen de senaste veckorna. Det ber jag mycket om ursäkt för och lovar att jag ska berätta allt roligt som hänt när jag kommer tillbaka igen. En dag med kungafamiljen och pepparkaksbak, är ett par intressanta äventyr som väntar att bli nedskrivna och lästa här. Så håll till godo. Under väntetiden får ni som sagt ställa alla tusen frågor ni har :)

Okej? Allt klart? Ready? Då kör vi - varsågod och fråga! Vi ses om en vecka. Tack för att ni finns, kära läsare ♥



...frågor...

Kommentarer
Postat av: JULIA

Åh så bra, för jag har en massa fågor! :)



1. Minns att du skrev att du inte tycker att du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan, varför inte?

2. Min präst är homosexuell, tycker du att det är fel? Alltså, att homosexuella kan prästvigas. Varför om så är fallet?

3. Hur många läsare har du ungefär?

4. Har läst någonstans att du skulle skriva om hur det var när du blev frälst. Kan du inte göra det?

5. Vilken kyrka tillhör du?

6. Vilken är din favoritvers i bibeln?



Och tja, det var nog allt tills vidare! :D Hoppas du får en fantastisk vecka!

2010-06-21 @ 00:13:38
URL: http://ijuliasverklighet.blogg.se/
Postat av: Özgür

om Gud är allsmäktig och god - varför dör barn i cancer?

om Gud är allsmäktig - hur kan människan och djävulen ha en fri vilja?

om Gud är allsmäktig och God - varför lät Gud ormen, Eva och Adam hållas i Edens lustgård när han visste hur mycket lidande och död syndafallet skulle orsaka. Tyckte han att det var för lite action i Edens lustgård?

Om Gud är allsmäktig - varför döms VI för våra synder? Det är väl förarens eller tillverkarens fel att bilen går sönder - inte bilens eget fel.

Du kan börja med de frågorna...



mvh



Özgür

2010-06-21 @ 07:29:51
URL: http://ozgur-kibar.blogspot.com
Postat av: Özgür

om Gud skulle älska oss skulle han inte låta oss brinna i helvetet.

han skulle inte låta små barn dö i cancer eller bli våldtagna av äckelgubbar.

Var är din Gud?

2010-06-21 @ 07:32:58
URL: http://ozgur-kibar.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vilken är den bästa låten i hela världen enligt dig??



kram

2010-06-21 @ 14:37:07
URL: http://teggan.blogg.se/
Postat av: Özgür

ber om ursäkt för mitt morgonhumör

2010-06-21 @ 15:51:57
URL: http://ozgur-kibar.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hur kan du vara så otroligt härlig och söt och fin??? :D

2010-06-21 @ 22:06:38
Postat av: anny

varför får jag inte träffa dig oftare? när kommer du och hälsar på ? :)

2010-06-22 @ 17:09:17
URL: http://annyochlivet.blogg.se/
Postat av: Caroline

Min fråga kommer nog lite sent, hoppas det är okej.



Om man vet att nåt är fel enligt Gud, men inte känner dåligt samvete för det, och inte ångrar det man gjort får man då förlåtelse för det? Särskilt om det är en sån grej som man kanske fortsätter att "misslyckas" med (ur Guds perspektiv då, jag själv ser det väl kanske som ett misslyckande, men inte för att det känns fel utan för att jag tror att det är så han vill att det ska vara)



Hoppas du förstår frågan, vet inte riktigt hur jag ska skriva den

2010-07-05 @ 10:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0