Älskade konfirmander

Kära, vänner - jag är tillbaka!

Vilken konfirmandläsning vi haft och särskilt lägret måste jag säga. Det bästa konfirmationslägret någonsin till och med. För aldrig har jag varit med om ett sådant läger där Jesus har gjort sånna saker som han gjort för ungdomarna den här sommaren ♥



Det här är Alphyddan, och det är här vi var på läger. Mysigare & vackrare ställe får man leta efter :)


Andakter 3ggr om dagen. Vi kan säga så här, när man prisar Gud händer det saker.
Det fick konfirmanderna verkligen erfara! Ni skulle bara veta, men pga sekretess får ni fortsätta undra ;)


På kvällarna åt vi Stellanbröd som vår käre präst bakade åt oss. Tack, Stellan!


Lärde de sig Trosbekännelsen utantill vann de chokladkaka. Stort grattis till er! :)

Vi har lekt lustiga lekar


Vi klädde ut oss. Jag & Saaras team; KRIGARNA!


Vi fightades hårt när vi tävlade! Och ibland vann vi till och med :)


Någon gång hände det att man blev blöt... Så skämt ut oss, det har vi också hunnit med ^^


Byggt kojor, och här är minsann den mysiga vinnarkojan


Vi bad dem krama ljushållaren :)


En natt väckte vi dem i gryningen...


...för att paddla kanot till en udde...


...och grilla korv...


...och rita av Guds vackra skapelse (tillsammans med tjejen som plumsade i vattnet, men det är annan sak)


Framför allt så har Gud gjort massor och vi har haft fantastiskt kul!


Den här veckan har vi inte varit på läger men vi har haft kul i stan istället.
Vi har gått i Stockholms olika kyrkor och tittat, sett filmen "The Passion of the Christ",
varit på Kyrkans Ungdom, övat drama, sjungit lovsång, ätit lunch hemma hos prästen,
haft diplomutdelning och lekt "Huvud Axlar Knä och Tå" på bussen.

(Som ni förstår har det varit fullt schema, så det är därför bloggen fått vara tyst några dagar extra)


Det har varit tre fantastiska veckor! Och jag är så fantastiskt välsignad som få vara eran ledare!
Ni är den konfirmationsgruppen som jag alltid kommer minnas, med ett leende på läpparna såklart.
Imorgon konfirmeras ni, och jag kunde inte vara mer stolt än vad jag redan är ♥

Nu hoppas jag bara att ni joinar mig och resten av Hovsjö kyrkans ungdomar på KU i höst :)

Kommentarer
Postat av: Annie

det har verkligen vart toppen! skönt men ändå tråikgt att det är slut imorn!: (

2010-07-04 @ 00:04:50
URL: http://anniecarolina.blogg.se/
Postat av: Johan

Bra skrivet!

2010-07-04 @ 09:07:34
Postat av: Craxyknas

Annie: Ja det har det :D Jag kommer sakna er så! Men jag hoppas hoppas vi ses på KU i höst så vi får träffa er igen :)



Johan: Tack så mycket :)

2010-07-05 @ 01:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0