Min kära mormor

Nu i påsk har jag varit hos mormor tillsammans med min fina familj och Marcus. Och det har varit så underbart att få ta det lugnt några dagar och bara umgås att bloggen har fått försummats lite. Men eftersom det här är en blogg där jag inte skriver under press utan för att det är kul gör det ingenting. Det är ju faktiskt viktigt att ha ett gott liv även utanför datorskärmen, eller hur? :)

Mormor är fin en gammal dam på hela 88 år som trots sin höga ålder fortfarande klarar av att bo själv och gå ut och promenera varje dag (med lite hjälp av rullatorn). Under påsken fixade hon dessutom mat till oss alla sju med minimal hjälp från oss andra. Jag är imponerad, min mormor är minsann en liten järnlady.

Hon är dessutom mamma till fyra barn, mor- och farmor flera gånger om och har nu på senare år även hunnit med att bli gammelmormor ett par gånger si sådär.

Annars är mormor en mormor som gillar att sitta och klura på korsord i timmar i streck. Hon hör lite dåligt men hon har en väldigt skarp hjärna må ni tro. Hon gillar också att lägga pussel, både att laga mat och äta ute på restaurang och såklart träffa familj, släkt och vänner titt som tätt.

Jag älskar min mormor. Så nu när ni vet lite mer om henne kanske ni vill passa på att slänga iväg en bön för henne. Det behöver inte vara en halvtimmes lång bön (även om jag inte tänker protestera om ni insisterar ;) utan kanske bara en eller två meningar. Gud hör i vilket fall. Det vore bara så gott om ni kunde göra det för henne och för mig. Min mormor är viktig för mig förstår ni. Tack, kära läsare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0