Hur kan jag säga att det inte finns någon Gud när jag hör vinden viska hans namn?

Skönheten värker i hjärtat på mig, den talar till min själ och till Anden som bor i mig.

Har era ögon skådat något så vackert?
Har era öron hört något så vackert?

 

 

I have felt the wind blow,
Whispering your name…

I have seen your tears fall,
When I watch the rain.

How could I say there is no God?

When all around creation calls!!
A singing bird, a mighty tree,
The vast expanse of open sea…

Gazing at a bird in flight,
Soaring through the air.
Lying down beneath the stars,
I feel your presence there.

I love to stand at ocean shore
And feel the thundering breakers roar,
To walk through golden fields of grain
With endless bloom horizons fray.

Listening to a river run,
Watering the Earth.
Fragrance of a rose in bloom,
A newborns cry at birth.

I love to stand at ocean shore
And feel the thundering breakers roar,
To walk through golden fields of grain
With endless bloom horizons fray

I believe
I believe
I believe


Kommentarer
Postat av: Andreas T.

När man ser jordklotet (som på bilden ovan) och sedan jämför med de andra planeterna i solsystemet, så ser man ju hur dött det ser ut på de andra planeterna och hur annorlunda vår planet ser ut i jämförelse med dem. Jorden ser verkligen unik ut.

2009-09-23 @ 15:00:07
Postat av: Anna G

Ja, visst är låten underbar! Jag ryser bara när jag hör den! Det är faktiskt på tiden att man börjar tänka på att Gud har skapat allt det här! Det är inte en slump. Det är så obeskrivligt stort när man tänker på det!

Iallafall, jag ville bara säga att du har en väldigt fin blogg! Det är inspirerande att läsa om dina tankar om tro och ditt kristna liv. Väldigt tankeställande! Keep up the good work, som folk säger! Jag kommer fortsätta läsa! :)

kram!

2009-09-23 @ 23:14:51
URL: http://my.opera.com/AurianMoonriver/blog/
Postat av: Anna G

Ja, visst är låten underbar! Jag ryser bara när jag hör den! Det är faktiskt på tiden att man börjar tänka på att Gud har skapat allt det här! Det är inte en slump. Det är så obeskrivligt stort när man tänker på det!

Iallafall, jag ville bara säga att du har en väldigt fin blogg! Det är inspirerande att läsa om dina tankar om tro och ditt kristna liv. Väldigt tankeställande! Keep up the good work, som folk säger! Jag kommer fortsätta läsa! :)

kram!

2009-09-23 @ 23:15:30
URL: http://my.opera.com/AurianMoonriver/blog/
Postat av: Anna G

Ja, visst är låten underbar! Jag ryser bara när jag hör den! Det är faktiskt på tiden att man börjar tänka på att Gud har skapat allt det här! Det är inte en slump. Det är så obeskrivligt stort när man tänker på det!

Iallafall, jag ville bara säga att du har en väldigt fin blogg! Det är inspirerande att läsa om dina tankar om tro och ditt kristna liv. Väldigt tankeställande! Keep up the good work, som folk säger! Jag kommer fortsätta läsa! :)

kram!

2009-09-23 @ 23:16:17
URL: http://my.opera.com/AurianMoonriver/blog/
Postat av: theside

Var är gilla knappen. Ja vill gilla det hära!!! :)

2009-09-24 @ 13:42:32
Postat av: Craxyknas

AndreasT: Ja, verkligen! Det har du så rätt i, har jag inte tänkt på förut faktiskt. Men vilken bra tanke att komma ihåg! Tack, Andreas. :)



Anna G: Sannerligen, så stort det är! Och denna video gör det så fantastiskt uppenbart att det är så stort, det är gott! :D Åh, vad jag glad jag blir!! Tack så mycket, Anna! Hihi ^^ :D Stor kram!



theside: Hehe ^^ Den finns på facebook, inte på min blogg dessvärre ;) Men tack så jättemycket! :D

2009-09-27 @ 14:08:04
Postat av: Angel Bolander

Det är från BBCs dokumentär om "Planet Earth" den är jättefrän och ett tips på bra att se. =) Det var fint klippt med låten till videon. Jättefin låt.

2009-09-27 @ 15:12:27
URL: http://dawnofpagolia.blogspot.com/
Postat av: Andreas T.

Såg du att den där förre biskopen Bertil Gärtner hade dött förresten? I hans blogg står det nu ett specialinlägg där folk uppmanas att ge pengar till en minnesfond, men om det inte blir så mycket pengar insamlade så kommer de insamlade pengarna att fördelas mellan fyra olika saker bl.a. "Credo". Hans blogg heter förresten "Bertil bloggar", http://bertilbloggar.wordpress.com/ .

2009-09-28 @ 22:01:02
Postat av: Jennie

Tack!!

2009-09-29 @ 08:05:21
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Angel Bolander: Jaha, det visste jag inte. Tack för att du berättade det! :) Roligt att du gillade videon och låten!



AndreasT: Jo, jag hörde det. Men tyvärr har jag ingen aning om vem den mannen var så jag kan inte säga att jag har uppmärksammat hans död så mycket. Men tack för att du berättade om hans minnesfond! Nog för att Credo behöver all ekonomiskt stöd de kan få, men jag hoppas minnesfonden får in de pengar de behöver! Credo kan man ge en gåva till en annan gång, vi finns ju kvar.



Jennie: Lycka till! :)

2009-09-29 @ 23:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0