Varför jag inte bloggar mer just nu

1 månad 4 dag 9 timmar 31 minuter och några sekunder

Det var då jag bloggade senast. För att sen bara sluta helt utan förklaring, bara så där. Så jag tänkte att jag kanske är skyldig er, kära en läsare, en ursäkt och en förklaring. Jag vet att den borde ha kommit tidigare, och det ber jag ödmjukast om ursäkt för.

Jag har alltså tagit en paus från bloggandet. Det var nämligen så att jag insåg att jag inte längre tyckte det var kul att blogga. Jag bloggade inte för att jag gillade det utan för att jag var "tvungen". Och det är ju bara helt fel inställning, så ska det ju inte alls vara. Därför beslöt jag mig för att lägga ner bloggandet ett tag nu.

Notera att det bara är en paus, det är inte alls så att jag lägger ner bloggen för evigt. Jag är alldeles för stolt för min blogg för att göra det, och alldeles för kreativ för att kunna låta bli jättelänge. Faktum är att jag redan har en hel del saftiga inlägg på lager plus en hel del uppdateringar som jag tänker sätta i verket en dag. Men just nu känner jag att jag alldeles för lätt skulle kunna falla tillbaka i den där tvångskänslan om jag började blogga på nytt. Jag har alltid haft för lätt för att ställa en massa krav på mig själv istället för att faktiskt njuta av mitt liv så som jag faktiskt borde. Så den här bloggpausen får vara ett steg i mitt försök att ställa mitt liv på rätt kant igen.

Om ni under tiden vill höra av er till mig är ni mer än välkomna att maila mig på [email protected] så svarar jag antingen via mail när jag hinner eller här på bloggen när jag börjar blogga igen. Ni ska veta att jag är så glad över er, kära läsare, att ni vill läsa det jag skriver och faktiskt tar er tid till att kommentera en del också. Det är ju en av de bästa sakerna med att blogga - tvåvägskommunikationen. Så ni får verkligen inte tro att jag ignorerar er eller så! Det är snarare så att ni som läser och kommenterar är en motivation för mig att komma tillbaka snabbare. :) Jag behöver bara bli av med den där känslan av tvång först, det hoppas jag ni förstår.

När jag väl återkommer ska jag dessutom ta och fixa till bloggen lite grann! Kanske en ny och egen design och logga, nya kategorier, till viss del nya inriktiningar i mina inlägg med mera med mera med massor av mera. Men frukta icke, mycket kommer också stay the same och bloggen kommer fortsätta vara sig lik. :)

Så under tiden ni väntar på min comeback as bloggare kan ni ju ta och läsa några gamla inlägg jag skrivit. Kanske svara på andras kommentarer också om ni vill det. För många inlägg, citat for example, är ju inlägg som går att läsa och påminna sig om flera gånger om. Så fortsätter ni dessutom hålla bloggen lite vid liv medan jag vilar upp mig. ^^

Så vi ses snart igen! Fram tills dess hoppas och ber jag att Gud välsignar er alla! ♥

Kommentarer
Postat av: MADICKEN

Allka tasppar intresset ibland,.,

2009-11-26 @ 16:57:08
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Abbe

Jag hoppas du får tillbaka din skrivarlust snart för din blogg är väldigt bra och inspirerande! Men jag vet, ibland har man verkligen inte lust! Vi är inte oroliga, snart kommer du komma tillbaka med storm! :)

2009-11-30 @ 20:47:12
Postat av: Klara

Man behöver en paus ibland! tack så hemskt för din kommentar!

2010-01-11 @ 22:06:36
URL: http://klaraskollage.blogg.se/
Postat av: Lillsnörpa

Det gör ingenting med uppehåll. Bara man kommer tillbaka precis som du gör nu.

Hur vet du att Gud välsignar oss? Spännande tycker jag :)

kram Lillsnörpa

2010-01-22 @ 09:50:42
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

MADICKEN: Jo, det tror jag med. Men det känns skönt att vara tillbaka nu :)



Abbe: Hehe. Wow, vilken uppmuntrande kommentar! Stort tack! :D Jag önskar jag visste vem du var eller kunde läsa din blogg.



Klara: Jo, så är det ju. Så lite så, kul att du blev glad :)



Lillsnörpa: Precis :) Åh, det är enkelt. Jag ber och Gud förser. Jag ber och önskar och om det är något gott så brukar Gud svara. Han älskar oss så mycket förstår du att han inte kan låta bli :) Särskilt kul är det när man faktiskt får se hur ens bön blir besvarad också, när man ser hur Gud verkar i ens eget eller i ens vänners liv. Och det finns en hel del saker i mitt liv som har hänt liksom inte bara kan ha varit en slump utan som måste ha varit Gud. Och det så tryggt att veta! :D

2010-03-21 @ 01:24:49
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0