Min kyrka brinner

Nu behöver jag och min församling verkligen er hjälp i förbön!

här ser det ut i Södertälje just nu. Min kyrka brinner, mitt hem brinner... Lyckligtvis är ingen människa skadad och tack och lov lyckades några hjältar ur min församling ta ut allting ovärdeligt ur kyrkan innan. Så det gamla fina handgjorda korset är kvar, samt alla lovsångspärmar och sådär. Tack, Gud!

Alla i min kyrka är helt förkrossade, såklart. Har snackat med några stycken och jag vill bara gråta. Det är så sjukt frustrerande för jag är utanför Göteborg, på andra sidan landet, och kan varken hjälpa till, säga hejdå till platsen eller någonting! Jag vill ju vara där, se det så att jag vet att det är verkligt liksom. Och trösta mina kära vänner. Jag vill vara en av de där hjältarna som bar ut allting ur kyrkan. Men det går inte... Allt jag kan göra är be, och be er att göra detsamma...

För nu behöver vi en ny lokal, ett nytt ställe där vi kan känna oss hemma. Nu på torsdag skulle Kyrkans Ungdom ha startat igen för den här terminen. Och kyrkan låg ju i en skola, som nu är totalt förstörd (se bilden), vilket gör att helt gäng elever inte har någonstans att ta vägen nu i höst. Så vad kommer hända nu?

Dem misstänker att det är en anlagd brand. Vilket inte vore helt konstigt eftersom Södertälje haft flera andläggda bränder på sistone, och det ryktas om pyromaner i staden. Är det något jag vill göra i Södertälje i höst som inspiratör så är det att starta bönevandringar. För Södertälje är en stad i nöd och i kraftigt behov av Guds nåd och kraft och hjälp! ♥

Jag undrar när det egentligen var senast jag var där i kyrkan. Det var sista gången jag någonsin satte min fot där...

Göteborgsposten skriver om det. Liksom Aftonbladet och Expressen. Och Länstidningen såklart. Läs, och be, snälla ni.



Jag kan knappt tro det... :'(

Kommentarer
Postat av: em

Läs det här inlägget http://emelojs.blogg.se/2009/august/varfor.html Har jag rätt eller fel?

2009-08-12 @ 01:06:08
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Kyrkan STÅR KVAR! :) Rök- och fuktskadad, men den står kvar. Nu är det bara att be för att vi ska få tillbaka vår kyrka också och arbetet runt omkring det.

Men den står kvar :D

2009-08-12 @ 11:05:53
URL: http://rebec.blogg.se/
Postat av: emem

Tack så jättemycket för att du gillade mitt inlägg! Är allting bra med dig idag? :)

2009-08-12 @ 13:17:10
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Andreas T

Förstår inte hur en kyrka kan ligga i en skola? (Det är ju faktiskt två olika saker, skola och kyrka alltså).

2009-08-12 @ 17:24:43
Postat av: Craxyknas

Rebecca: Halleluja! Låt oss nu hoppas att dem inte river rubbet nu bara...



Emem: Allt är bra med mig :) Du då?



AndreasT: Alltså, det är ju två olika lokaler. Vår kyrka är inte ett klassrum. Men kyrkan är liksom inbyggd i skolan. Precis som sjukhus kan ha olika kapell. Get it?

2009-08-14 @ 11:10:37
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0