Jag är ingen hora - jag är älskad och värdefull

Idag hade vi bokbord på en skola. Det hade vi förra veckan också. Idag gick det mycket bättre än förra gången. Det var roligt. :)

Men jag tänkte på en sak om förra gången. Då var det några som stod där och snackade studentskivor. Det drog massor med folk! Vi stod där med några få stycken vid vårt bord med massor av roliga böcker och lappar på, medan de stod där med värsta folkmassan utan vare sig böcker och lappar utan bara några affischer.

Okej, visst, dem flesta ser väl fram emot sin studentskiva och det kan jag ju till viss mån föstå. Men jag måste ändå fråga hur det här kunde locka fler än Jesus?!


Enligt wikipedia betyder pimp hallick, alltså "en person som främjar eller tar emot pengar som härrör prostitution".  Och "hora är en nedsättande benämning på en prostituerad eller en i allmänhet promiskuös kvinna".

Jag förstår verkligen inte hur vi kan tycka att det här är okej, att vi faktiskt går med på det. Jag blir nästan arg. Men mest helt förtvivlad. Vad hände med respekten i samhället? Är jag inte värd mer än en prostituerad? Duger jag inte till mer än som ett sexobjekt där folk får utnyttja mig bäst dem vill? Tjejer, hur kan ni ens tänka tanken, så är det inte alls! Och allt killarna tänker på är sex och pengar, utan hänsyn till kvinnorna? Killar, det finns mer i er än det, det kan jag försäkra!

Helt obegripligt. Aldrig att jag skulle gå på den där studentskivan. Jag vägrar låta mig nedvärderas frivilligt på det där sättet. Så mycket respekt för mig själv och andra har jag åtminstone. För du och jag - vi är faktiskt värdefulla och älskade.

Kommentarer
Postat av: Kung Clas

embedded" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=AlMe1uDL9LI&eurl=http%3A%2F%2Fclassekung%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=playerembedded

2009-04-28 @ 17:49:12
URL: http://classekung.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Tack, Clas.

2009-04-29 @ 10:58:54
Postat av: HipHopBreeze

haha fett kul ju, min kompis var på en sån skiva med samma tema, man ska inte ta allt för seriöst vettu :) hoe, e ju ett arbete, lite annorlunda arbete men likväl ett arbete, och skivan var ju inte riktigt menad att vara seriös :) sen kan ju inte ordet hora vara såå hemskt enligt bibeln eftersom jesus själv var (ihop) med Maria som var en hora. men hon var lika mkt värd ändå :) men aja, alla har sina egna åsikter ha de bra :P

2009-05-11 @ 23:46:17
URL: http://hiphopbreeze.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Nej, visst ska man inte ta allt för seriöst. Men det här är inte en av dem sakerna. Och jag förstår faktiskt inte hur du kan ta så lätt på det. Hora är inget arbete, det är att låta sig själv utnyttjas till det yttersta och få pengar för det. Sen har du även fått lite fakta om bakfoten. Jesus var inte ihop/tillsammans med/i en kärleksrelation med Maria. Dessutom är det inte säkert att hon var prostituerad. Det finns dem som tror det men Bibeln ger inget hundraprocentigt svar på det. Och det är just därför att horor är lika mycket värda som oss andra som det är så hemskt att dem utnyttjas på det där vedervärdiga sättet. Dem förtjänar något bättre. Och dagens skolungdomar förtjänar att gå på en studentskiva där dem inte blir kallade horor.

2009-05-18 @ 14:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0