Jesus öppnar mina ögon

Jag älskar att lära mig saker om Gud och kärleken!

Aldrig trodde jag väl att en så liten fråga kunde göra så mycket gott för en person. Men nu vet, tack Gud. Lär mig att ställa den oftare.

Och nu har jag också lärt mig lite nytt om hur Gud talar till mig. Det du sa, det jag omöjligt kunde veta på naturlig väg, var helt sant, Herre! Varför har ingen annan sett det? Varför låter de sig förblindas av falska påståenden? Jösses, snacka om att lära sig att det som kommer från Gud är rätt, och inte människors bristfälliga slutsatser och gissningar. Nu gäller det att våga lita på det i framtiden också.

Trist bara att det tog så lång tid för mig att våga göra något. Eller bra kanske iof? Eftersom du hunnit förbereda mig under tiden. Nu agerade jag inte alls som jag skulle agerat för bara 1,5 år sedan. Gud, du har verkligen förändrat mitt liv! Herre, sluta inte utan kom och förändra mer =)

Och hjälp mig att fortsätta genom den här nyöppnade grinden så att det kan sluta i något gott, i din vilja. Jag vet inte hur slutscenen kommer bli, men jag vet att du har en plan och att detta inte hänt utan anledning.

Tack för att jag får vara en länk i kedjan, Far, för att du vill använda mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0