Skolan har börjat igen =D

Japp, och jag och Susanne inleder den med att komma försent en halvtimme... ^^ Hon trodde nämnligen att vi började 10 när vi började 9:30. Men eftersom jag litar på min kära vän Susanne så blev det som det blev ;-)

Men det var en kul dag. Började lite lätt med en inledning, som jag och Susanne visserligen missade största delen av. Sen hade vi fika och andakt. Och efter det terminens första lektion, i teologisk etik. Verkar vara hur intressant som helst. I slutet av varje lektion tar Ray upp en etisk fråga som vi diskuterar som bl.a. dödshjälp. Ray har till och med fått en jingel till den ^^ Det var det några elever som fixade när de skulle göra sitt kreativa arbete, något vi också ska göra i vår. Undrar vad vi kommer hitta på. När Ray gav oss tips spelade han upp Anna Willfords låt "Tänk att det var just så". Skoj =) Själv funderar jag på att skriva dikter, göra något för Hovsjö kyrka eller för CredoAkademin. Får se vilket det blir.

Efter första skoldagen följde jag med Susanne till Kulturhuset för att hämta våra teaterbiljetter. Vi upptäckte att det går gratisbio där. Ska försöka dra med några i klassen på det =D Passar särskilt bra i och med Susanne konsumtionsfria år ^^ Sen gick vi till en butik där de har en bokhylla med gratis böcker. Det är något som kallas för bookcrossing. Vet inte riktigt vad det är än men det ska jag allt ta reda på ^^ Det verkar intressant.

Igår hade vi rekord i antal besök på Credo. Lauris fyra släktingar och vänner var där, Elin L:s två vänner samt Johannes ena vän. Så skoj =D Det var så mycket folk! ^^

På kvällen hängde jag med Susanne på hennes ungdomsmöte i Pingstkyrkan i Tumba. Också jätteskoj =D Jättebra predikan om ordets innebörd. Bra lovsång, och en tjej som sjöng jättebra. Och det var många som hälsade. Plus att jag fick gratis fika eftersom det var första gången ;-)

Ikväll har klassen snacks-party i Kista. Ska åka om en timme så det är bäst jag skyndar på nu. På kvällen kl. 20:00 imorgon har "Singing bee" premiär på trean. Det ska vi se! =D Sen är jag redo för skolan igen ^^

måndag kl. 19:00 tycker jag att ni ska befinna er i S:ta Klara kyrka. Där är det nämnligen en liten grej om att bevara äktenskapet. Jätteintressant, särskilt om man har sett på nyheterna om SL:s reklamkampanj med samma namn. Min lärare, Stefan Gustavsson kommer säkert vara där och prata. Bee there! =D

Pratade med Nicole idag också. Det var uppbyggande! Har inte pratat med henne på väldigt länge. Och jag saknar henne något oerhört... ='( Den tjejen är underbar ska ni veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0