Roliga historier

Det var en gång en liten sköldpadda som klättrade uppför ett träd djupt inne i skogen. Efter flera timmars ansträngande klättring nådde den lilla sköldpaddan till slut toppen av trädet. Han kastade sig ut, flaxade med frambenen för att slutligen kraschlanda på marken. När han hade återhämtat sig något sånär, kämpade han sig upp i trädet igen. Efter flera timmar nådde han toppen, hoppade ut, flaxade med fram- benen och kraschlandade. Men den lilla sköldpaddan gav inte upp. Han försökte och försökte, men kraschade hela tiden. Ett par fåglar satt på en gren och tittade på den lilles misslyckanden. Till slut vände sig honfågeln till sin hanne. - Älskling, jag tror det börjar bli dags att vi talar om för honom att han är adopterad.

En turistbuss skulle efter en kort rast fortsätta resan då guiden frågar om någon saknar någon. Då ingen säger något ber guiden chauffören starta och köra iväg. Efter en liten stund vänder sig en man till sin granne rakt över mittgången och frågar om han inte hade sin fru med tidigare. Mannen svarade: "Han frågade ju om man saknade någon och det gör jag inte!"

"Jag har så gott minne att jag inte kan påminna mig att jag någonsin har glömt något."

Lasse och Pelle är ute och cyklar och plötsligt kommer Lasse att tänka på vad klockan är. "Oj, klockan är redan åtta och vi som skulle vara hemma klockan sju. Nu måste vi sno oss!" "Vad dum du är," säger Pelle, "kommer vi nu får vi ju bara skäll, men om vi väntar ett par timmar till så kommer dom att vara överlyckliga över att vi kommer hem oskadda!"

Olle stod och tittade på en farbror som körde en skottkärra: "Vad har farbror i kärran?" "Det är gödsel." "Vad ska farbror ha det till?" "Det ska jag ha på mina jordgubbar." "Stackars farbror. Jag får grädde på mina jordgubbar!"

Domaren till inbrottstjuvarna: "Erkänner ni att inbrottet utfördes på det vis som jag beskrivit här?" "Nej, men er teknik är inte dum."

Uppsnappat gräl innifrån grannens: "Din idiot, jag skulle lika gärna kunna vara gift med fan själv!" tjöt hon. "Knappast," skratta han, "det vet du väl att så nära släktingar kan inte gifta sig med varandra!"

"Jag ska be om att få se på en verkligt fin reservoarpenna, den ska vara till min son, som fyller 18 år," sa damen till expediten. "Här är vår finaste penna, får han den så blir det en verklig överraskning." "Jo, det vill jag lova ? Han räknar med att få en sportbil!"

"Kors vad du skryter, snart påstår du väl att dina förfäder var med på Noaks ark!" "Nej, de hade egen båt!"

Lilla Lisa är överförtjust i plättar. Mamma varnar henne: "Om du äter för många plättar kan du bli tjock!" Följande dag åker mamma och Lisa in till stan med buss, och vid ett tillfälle stiger en gravid kvinna på. Lisa går fram till henne och säger: "Jag vet nog vad tant har gjort, men gott är det!"

Ett skotte par vann tio miljoner på tipset, och frugan frågade sålunda sin man: "Hur skall vi göra med tiggarbreven?" Mannen svarade: "Fortsätt att skicka dem!"

[whifflebat2000] Holy crap... This is incredible. Never played this level. Great atmosphere.
[Seppel] Whiff: Finally make it to level 3 on Super Mario Brothers?


Mannen på begravningen: "Jag skulle vilja dö som min far. Stillsamt och i sömnen. Inte skrikande i panik som hans passagerare."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0