Min dag har varit usel. Och det är så himla roligt!

Igår var en fantastisk dag fylld till bredden med himmelsk glädje! Jag var sådär glad att det bubblade i alla mina kroppsdelar. Jag hade kunnat springa en mil utan att bli andfådd (bildligt talat) och ville skrika glädjetjut så högt som möjligt. Asså vi snackar flera liter glädje här! När jag låg i sängen och inte kunde sova av adrenalinet trots att klockan var mycket så sa jag till Gud på skarpen att "nu får du ta och lugna dig, jag klarar inte att ta in hur mycket som helst".

Idag var jag trött och klädd i svart (vilket jag aldrig brukar vara annars, jag älskar färg för mycket). Jag kom försent till kyrkan (inte så jättemycket men tillräckligt för att det inte ska ligga på plussidan). Gudstjänsten var bra men berörde mig inte alls lika mycket som den brukar göra. Kyrkan drog ut på tiden så jag vart stressad då jag skulle träffa några vänner på lunch. Och så kände jag mig ledsen för att jag inte hann vara social i kyrkan innan jag var tvungen att rusa. Det var jättekul att träffa mina vänner men jag märkte att jag inte orkade vara social, inte ens när vi pratade om saker jag är riktigt intresserad av och engagerad i. Jag kan komma på minst tre gånger idag där jag fått vittna om min tro för människor (vilket är en ohyggligt massa gånger på bara en dag!!) men jag har inte haft den där sprudlande glädjen eller ett lika stort hjärta för det som jag brukar ha när jag får äran att vara en del av världens ljus. Jag har saknat den där lilla extra gnistan så att säga. En riktigt usel dag helt enkelt, för att sammanfatta det enkelt.

Så idag när jag skulle ta tunnelbanan hem stampade jag med foten i tanken åt Gud och frågade sådär barnsligt tjurigt vart all glädje tagit vägen?? Det var då Gud påminde mig om vad jag bett om dagen innan. Då kunde jag bara skratta och tacka Gud, hahaha :D

Det här har lärt mig åtminstone tre viktigare lärdomar. 1. Gud har humor. 2. Gud hör bön. 3. Gud tar våra böner på stort allvar :)

Nu ska jag fixa pannkakor. Jag har det i alla fall så bra att min mjölk inte hunnit surna trots att datumet gått ut :)


Om man aldrig provar lär man sig ju ingenting, eller hur ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

haha... jag fick mig ett gott skratt när Gud talade om varför din dag varit såhär :)

Du fick vad du bad om :p

2010-09-05 @ 22:27:37
URL: http://maniskajag.blogg.se/
Postat av: Felicia

tack så mycket :)

2010-09-05 @ 22:39:59
URL: http://flicans.webblogg.se/
Postat av: Eveliina

sv;nej ingen kyrka på söndagar, det har inte blivit så :)

2010-09-05 @ 22:48:27
URL: http://eveliinass.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Maria: Haha ja ju fick ju det. Tyvärr ;)



Felicia: :)



Eveliina: Kanske en bra vana att börja med då :)

2010-09-05 @ 23:15:16
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0