Frågoveckan 1: Om Craxyknas - mig själv alltså



Kära läsare, ni är så grymt bra på att fundera djupt och ställa svåra & söta frågor och nu är jag äntligen klar med svaren! Det tog fem sidor i Word att skriva alltsammans på, trots jätteliten text, så jag har blivit tvungen att dela upp svaren i flera delar. De andra delarna är på väg - snart! Tack för ert (stooora) tålamod. Jag vet att jag är hemskt sen. Och jag har egentligen ingen ursäkt mer än att jag drog ut på det för länge och att jag är hemskt ledsen för det. Förlåt mig. Jag håller på att lära mig.

Ungefär som på bilden har jag sett ut nu när jag gjort mitt bästa för att svara er. Förutom att jag såg lite gladare ut. Förutom att jag skrev på datorn istället för på papper. Jag hade inte klänning på mig, det låg inte någon hårklämma bredvid mig och kortet är taget ett helt annat datum och på en helt annan plats...
Men ändå, ni fattar grejen. Poängen är densamma ;)

Julia hade lite frågor att bjuda på :)
Hur många läsare har du ungefär?
Det varierar beroende på hur ofta och hur bra jag skriver, men mellan 400-500 unika besökare per månad brukar det vara. Och en hel del sidvisningar också faktiskt ;)

Har läst någonstans att du skulle skriva om hur det var när du blev frälst. Kan du inte göra det?
Tack för att du påminner mig om det, Julia, för det har du fullständigt rätt i att jag sagt :) Inlägget finns i mitt huvud så det gäller bara att få ner det på papper (internet) också vilket jag ska se till att göra snarast.

Vilken kyrka tillhör du?
I sju år har jag varit medlem i svenska kyrkan, närmare bestämt Hovsjö kyrka i Södertälje-Tveta församling och det är där jag blev frälst och var konfaledare i somras. Men om två veckor, den 26 september, kommer jag bli medlem i en frikyrka här i Stockholm, Södermalmkyrkan där jag trivs som aldrig förr. Spännande tider!

Vilken är din favoritvers i bibeln?

Kära du, det är ju omöjligt att bara välja en bland alla tusen guldklimpar! Men en favorit jag har är Uppenbarelseboken 22:20-21. Det är de två sista verserna ur hela Bibeln, som får mig att bara längta längta efter Jesus och drömma om den fantastiska framtid som väntar oss i evigheten samtidigt som att jag blir påmind om att det är brottom att vittna om Jesus för slutsignalen är nära. Hör bara vilket gigantiskt hopp orden är fyllda med: Han som betygar detta säger: "Ja, jag kommer snart." Amen, kom, Herre Jesus! Herren Jesu nåd vare med alla.

Min vän Johanna är så härligt kul, hihi ^^
Vilken är den bästa låten i hela världen enligt dig??
Ack så svår fråga, kära du. Musikvärlden är allt för stor och härlig för att jag ska klara mig med bara en favorit. Filmmusik, det nyaste på topplistan, gamla godingar, country, lovsång, vackra toner utan text, inte fullt så vackra toner kanske men en fantastiskt välskriven text, rim, barnlåtar, dansant, kärleksballader, toksånger utan rim och reson som bara är hysteriskt roliga, musikaler, latino, disney, schlager är bara ett urval jag lyssnar på. Så just för att det är ett så omöjligt val ger jag er min mixade Spotifylista istället. Kanske inte det svaret du bad om precis, men jag tänker att det ju ändå avslöjar en hel del om vem jag är ^^

Elisabet caught me of guard med frågeveckans sötaste fråga...
Hur kan du vara så otroligt härlig och söt och fin??? :D
Haha. Kära, Elisabet… Vet inte hur många gånger jag har skrivit om mitt svar här. Alla mina ord har liksom sprungit iväg och gömt sig på den här frågan – de är alldeles för generade förstår du. Jag ser på Jesus, är det bästa svar jag har kommit på. Tack och lov att du lämnade din mailadress så jag kan maila och berätta hur rörd jag blev av din fråga :') Tack! ♥

Och så finaste Anny :)
varför får jag inte träffa dig oftare? när kommer du och hälsar på ? :)
Hehe, så söt! Jag hälsade ju på dig och Catte för bara några veckor sen. Vill ni ha besök igen så säg till :)

Kommentarer
Postat av: JULIA

Wohooo! Super!! :)

2010-09-18 @ 23:42:35
URL: http://ijuliasverklighet.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Kul att du blev glad, Julia :D

2010-09-20 @ 22:11:12
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0