Jag ska öppna mitt takfönster

Vilken tuff dag. Jag har inte hunnit hälften av vad jag borde så jag ligger fortfarande efter. Jag vet inte vad det är med mig men när jag känner mig stressad så orkar jag ingenting. Imorgon går tåget mot Lund halv nio och klockan är alldeles för mycket för mitt eget bästa. Jag kommer vara sjukt trött. Som att jag inte var det tillräckligt idag. Hoppas jag inte försover mig och missar tåget. Det här är inte roligt någonstans!

Tack då för ljuvliga bloggare som Lindström som länkar till underbara inlägg likt Ullas där hon skriver så här:

"Är inte 'sköt dig själv och skit i andra' ett tidstecken som vi måste arbeta mot för att inte gå under?

När Noa byggde arken, Gud tyckte nog ändå,
att den blev ganska dyster, han sade därför så:
Gör dig ett fönster upptill, så att när stormen gnyr,
du kan ha fri sikt uppåt och se mig när jag styr.

Jag är nog inte ensam om att längta efter ett liv i balans, ett liv där jag varken springer i ekorrhjulet eller lever ett liv som utbränd. Det gäller att ha dagliga andpausar. Man kan inte andas bara på helgen. Jag måste dagligen andas in Gud i mitt liv. För mig blev sången om fönstret upptill en påminnelse om att odla min relation till Gud i stressiga dagar riktigt påtaglig, alltså bygga ett fönster för direktkontakt med Gud, så att kanalen är klar när det börjar storma."



Det här behövde jag höra just i denna stund. Bäst jag går och sover nu så jag får lite vila ändå. Men först ska jag tända ett ljus för att lugna ner mig och för att öppa mitt takfönster och titta på Gud en stund ♥

Kommentarer
Postat av: Lindström

Tack för länk. =)

Snart är min nya dator levererad så jag kan kommentera mer regelbundet på de få bloggar jag verkligen vill följa, tex din. =) Igår länkade jag visst bara, jag kommenterade inte, så kan det gå när man bloggar mitt i natten. Hoppas din dag blir bra!! Kram

2010-10-29 @ 07:51:24
URL: http://lindstromfunderingar.wordpress.com
Postat av: Craxyknas

Lindström: Självklart :) Du länkar ju till mig så ofta så jag måste ju återgälda ^^



Aw. Så söt du är, Maria. Tack! Himla kul att du gillar min blogg :D Jag gillar din också!



Min dag har varit helt okej. Lite virrig men så är det la ibland. Hur har din dag varit? :)



Kramar!

2010-11-04 @ 21:36:11
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0