Minnesbilder från i somras

När jag gjorde klart inlägget om Stand-up kom jag att tänka på att jag glömt publicera bilderna från utomhusgudstjänsten och gratiskonserten med Matthew Johnson från i somras. Kommer ni ihåg den? Jag skrev om det här och här. Ni känner till det här uttrycket "bättre sent än aldrig" hoppas jag ;)

Bilderna kommer från min vän, Clas. Ni vet, lustigkurren som man inte ska ta med sig när man bara ska handla lite frukt ;) Tänk vad roligt det vore om alla ni kära läsare ville gå in på hans blogg som ni hittar här och skriva i en kommentar att han behöver uppdatera sin blogg oftare. Kan ni inte göra det? Jag har alldeles för få aktiva bloggare i mitt kompisgäng. Hjälp mig få åtminstone en till snälla ni :)

Nåväl. Det var bara en parentes. Slut på parentesen. Nu följer bilderna. Mycket nöje!


Mina älskade vänner kom dit för att lyssna. (Oj vad jag är glad över att ha dem i mitt liv!)
Det är Ellie, jag, Josefine och Clas igen som försöker gömma oss för duggregnet under paraplyet.
Visst har jag fina ögonlock ;)


Mitt lilla kompisgäng slog oss ner under kameramännen.
Även Lyberg och Jonas dök upp. Vilken lycka :)


Jag hade på mig den snygga konserttröjan. Fast det hade nog nästan alla Södermalmare just den dagen, hehe :)
"He paid the price for you" (Jesus Kristus alltså, som tog på sig våra synder på korsträdets stam.)



Sen började det! Matthew är han med lyft hand på scen på nedersta bilden.
Det var grymt! Jag skuttade runt och dansade och prisade Gud av allt jag hade. Jättekul :D


Jag har hört att det var ungefär 2000 personer som hörde konserten den dagen. Wow säger jag bara!

Jag tycker det är så roligt att det lyfts fler och fler händer till Guds ära här i vår ljuvliga huvudstad! Bara den här sommaren har det varit Matthews konsert, Jesusmanifestationen samt några gospel-konserter på Sergels torg i samband med Stockholms kulturfestival som fyllde hela Plattan med människor som lovade Gud.

Det finns två sånger som är vida känd i vår kristna sfär som jag tror äntligen har börjat fått verkan. Gud hör vår böner, var så säker. Och ju fler som ber desto större kraft får våra böner. Låt oss därför sjunga dessa sånger mer och mer tills vi ser det resultat vi så högt längtar efter. Jag har bloggat om sångerna förr, här och här. Klicka på play och sjung med av hela din kropp och ande! Chansen är stor att du känner igen dem.
Jesus, kom och välsigna Stockholm ♥

Kommentarer
Postat av: Kung Clas

Haha, älskar min titel, lustigkurre som man inte ska köpa frukt med. :)



Förövrigt så är min blogg uppdaterad.

2010-11-15 @ 22:50:21
URL: http://classekung.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Kung Clas: Bra att du älskar den :) Jag älskar ditt skämt med pumpan! Härligt, Clas :D Men jag vet ändå inte om jag skulle kalla dig aktiv bloggare... :P

2010-11-15 @ 23:00:04
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0