Lägret på facebook

Ni vet status-rutan på facebook. Det här är det som stått i min status-ruta den senaste månaden. Det får redogöra konfirmationslägrets sammanfattning. Vissa saker kanske är lite interna så fråga gärna om du undrar över något. :)



Internet är segt när man är ute i bushen.


Det är natt på Hjelmseryd stiftelsegård... ♥

Konfirmanderna säger att dem ska få mig att bada om dem så ska kasta mig i vattnet. Jag gillar inte att bada. Men jag gillar bus! Och jag gillar mina konfirmander ännu mer ♥

Har haft ledig dag och suttit ute i solen och studerat Bibeln :)

Blev utkastade på gruset igår av några konfirmander och idag fick jag peppar i soppan. Men jag har inte fått bada än... :P

Samuel avslöjade vart ALLA (!!) tre ledarna gömde sig i kurragömma! Ni vet Thomas Tvivlaren? Från och med nu kommer Samuel bli känd som Samuel Förstöraren :P

Imorgon kommer mina föräldrar på besök till denna fridfulla plats :)

Har ringt några finfina vänner och njutit av solens värme i väntan på mina föräldrars ankomst :D

Myrorna har sakta med säkert börjat ta över Hjelmseryd stiftelsegård. Men vi har nyinköpt myrmedel! Snabbverkande, haha!

Hemlängtan i mitt bröst…

Har blivit erbjuden ett jobb! :D Jag tackade nej, men du kanske känner någon att rekommendera? Volontär i ett år, i en församlings ungdomsarbete, i världens minsta by här i Småland. Hör av dig genast!


Ett verkligt mirakel har skett; jag har tagit året första dopp på egen fri vilja! ^^

Lugnet före stormen, imorgon kommer det 35 döva hit och på måndag kommer gammelkonfirmanderna och kör i gång busveckan!

Igår väckte vi konfirmanderna kl. 01 på natten, satte ögonbindlar på dem och tog dem till en fin kulle för att grilla, mysa, se soluppgången och njuta av Guds vackra skapelse. Älskar nattaktiviteter, hihi :D

Sista lediga dagen - jag ska låsa in mig på mitt rum och njuta!


Ajajaj... Aldrig kul när ambulansen kommer på besök... Rebecca snavade och vi tror hon stukade foten. Be gärna för henne, det kan hon behöva... :(

Funderar på om jag ska dö frivilligt i Mördarleken. Jobbigt att alltid tänka på att aldrig vara ensam...


Rappade fram en presentation av mig själv förut idag, ganska stolt faktiskt ^^

Ni vet hon som funderade på att ge upp i Mördarleken? Hon vann just den! :D :D :D (Jag alltså...)


Autografjakt! Jag är den som vann en novelltävling i gymnasiet och som föddes med ett "hål" i halsen.

Skriver diplom och vykort som hejdå-presenter :)


Konfirmation! Så vacker den var :)

Försökte få gammelkonfirmanderna som serverade vid konfirmationsmiddagen att fjäska lite för oss (som hämnd för konfirmandernas fjäskdag de hade för oss ledare i torsdags) och bad om allt möjligt. Bl.a. massage, dryck flera gånger om, roliga historier... När jag bad om en dans blev jag erbjuden en privat lapdance... :P

Uppesittarnatt! Promenad, bad, grill, filmtajm, underbart sällskap :)

Snart är jag hemma och får krama alla mina fina vänner igen! ♥

Är hemma! Kom till Bromma så får du en kram :)

Saker jag redan saknar med Hjelmseryd: 1. Alla underbara människor, så fin gemenskap det är där! 2. Lugnet, som där är så påtagligt men som inte existerar på något vis i Sthlm. 3. Att det är naturligt att be 3-4 ggr om dagen. 4. Att få lagad mat serverad åt sig varje dag. 5. Platsen i sig, det är så vackert och mysigt där.

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Hur kunde du veta att konfirmanderna brukar ge igen på fjäsket under konfirmationsmiddagen? :O

Jag antar att någon annan kom med idén...

2009-07-19 @ 22:38:30
URL: http://enkristensbekannelser.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Ja, jag satt ju brevid Linn på middagen. Hon berättade det. Och det lät roligt så jag hakade på ^^

2009-07-20 @ 00:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0