Viktiga budskap tål att upprepas

Nåd vare med er och frid från Gud, vår Fader, och Herren Jesus Kristus.

Upprepningar i Bibeln är ett tecken på att det är något extra viktigt författaren vill visa på. Siffran 7 är Guds nummer och när Bibeln nämner den specifika siffran eller det specifika antalet är det ett tecken på något gott och heligt som Gud verkligen är för. Därför blev jag överväldigad glad när jag upptäckte att denna fras nämns 7 gånger i Bibeln (svensk översättning). Alla gånger i Nya testamentet, och alla gånger som en hälningsfras från Paulus. Att Jesus kommer med nåd och frid åt oss, det är mäktigt... ♥

1 Korinthierbrevet 1:3
2 Korinthierbrevet 1:2
Galaterbrevet 1:3
Efesierbrevet 1:2
Filipperbrevet 1:2
2 Thessalonikerbrevet 1:2
Filemonbrevet 3

 

Studera Bibeln, och du kommer upptäcka en helt ny värld med en massa nya rikedomar...

Kommentarer
Postat av: Andreas T.

Men du, du är den enda jag sett som använder överstrykningspenna i Bibeln, men får man göra så med den boken? (går väl inte att sudda bort heller). Akta dig så att det inte kommer ned eld från himlen och förtär dig, he.

2009-08-25 @ 16:42:59
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Åh, vad coolt! Det där hade jag faktiskt aldrig tänkt på! Tack för att du skrev det, & God bless! :)

2009-08-25 @ 21:25:40
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: sofijah

började faktiskt läsa bibeln men den var lite seg, men jag ska väl ta mig i kragen och fortsätta :)

2009-08-26 @ 14:24:57
URL: http://avtrollis.blogg.se/
Postat av: Celia

Ja utan nåd och frid blir det inget kul liv.

Och det där med siffror, nummer och antal i bibeln är ju jättespännande. :D

2009-08-28 @ 17:27:41
URL: http://fridenspensionat.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

AndreasT: Du har så rätt, det går inte att sudda bort. Men det gör mig verkligen ingenting alls. Då blir det lättare för mig att hitta i Bibeln och minnas det som står. Hehe, jag har aldrig hört att Gud har sagt att vi inte får markera saker i Bibeln. Särskilt inte om det är till hjälp för ens bibelläsning vilket det ju är i mitt fall. Faktum är att typ alla i vänskapskrets stryker under, skriver i marginalen, antecknar och så vidare. Och det första dem sa till oss på Credoakademin när vi kom dit var att vi skulle glömma det där om att vi inte fick kludda i böckerna, för där skulle vi nästan bli tvungna att göra det, hehe. :)



Erica: Hehe, så bra att ni blir uppbyggda av det jag skriver! :) Tack! Välsigne dig med. :)



Sofijah: Vad duktig du är som försökte, Sofijah. :) Hehe, jo Bibeln har en del sega delar men det är långt ifrån allt som är segt. Markusevangeliet är t.ex. en bra bok att börja med. Så var inte rädd att inte börja från början så att säga, Moseböckerna kan man gått läsa när man kommit in i själva läsningen om man känner så. :)



Celia: Verkligen, hur kul och spännande som helst! :D Tack för en bra blogg, Celia! Det ger mig verkligen frid när jag läser. :)

2009-09-01 @ 17:15:31
Postat av: helapingsten

En annan intressant grej är att Jesus 7 gånger sa "Jag är" (Guds namn i 2 Mos 3:14) och yttrade 7 ord på korset.

2009-09-01 @ 19:21:23
URL: http://helapingsten.wordpress.com/
Postat av: Craxyknas

helapingsten: Wow, vad coolt! :D Saker som anspelar på siffran sju är ju så SJUkt intressant. ;D

2009-09-02 @ 12:12:10
Postat av: Yasmin Oom

Hej! Vad kul, jag visste inte att du också hade n blogg! =D Jättefin är den ju! =)



Ja väldigt bra citat det där också.. =)



Kram!

2009-09-13 @ 13:10:55
URL: http://www.metrobloggen.se/WithYourBody
Postat av: Craxyknas

Yasmin: Tack så mycket! :D Mhm, verkligen <3 Kram!

2009-09-14 @ 14:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0