Har du inget att göra i höst?

Själv ska jag ska vara Credoinspiratör i höst. Och min fråga är till dig, vill du haka på?

Det finns 310 000 ungdomar på Sveriges högstadie- och gymnasieskolor, som alla behöver Jesus. Och det är där du som Credoinspiratör behövs! Din främsta uppgift kommer vara att stötta kristna skolgrupper, besöka dem och ge dem kraft och mod att orka fortsätta vara ljus och salt på sina skolor. Det kommer också bli till att besöka en mängd olika ungdomsgrupper och läger samt hålla i en hel del religionslektioner. Spännande, eller hur?! Vi har våra team i Göteborg, Lund och Stockholm och det är främst i Stockholm som vi behöver fler inspiratörer. För just nu är det bara jag där...

Som Credoinspiratör blir du inskriven på Helsjöns folkhögskola och får CSN-bidrag samtidigt som Credo hjälper till med din hyra. Du har sex utbildningsveckor på hela året där du får högklassig undervisning tillsammans med de andra teamen samt en massa ungdomsledare runt om i landet. Resten av tiden har du handledarledd utbildning med mycket eget ansvar, så det blir allt en liten utmaning. I arbetet utvecklas du som person och ledare på en massa olika områden, något jag själv har fått erfara eftersom jag redan varit inspiratör ett år och nu ska göra mitt andra år. Och det är jag så glad för att jag får göra.

Du kan inte förneka att det låter intressant, eller hur?! Så om du känner att du blir lite extra sugen, eller känner någon som du vet skulle passa utomordentligt för det här, tycker jag du ska gå in här för att läsa mer samt skriva ut ansökningsblanketter. Gör det nu - för nästa vecka sätter vi igång!



Credos vision - om du vill vara med och göra den till verklighet är Credoinspiratör något för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0