Ny kristen blogg

KRISTEN I VARDAGEN
Författare: Obben (Oskar Andersson)

Min vän, Obben har startat en ny kristen blogg. Tro det eller ej så blev han inspirerad av min blogg. :)

Hans idé är som sådan att han för ett år framöver tänkte skriva ett inlägg varje dag om just kristen tro. Hittils han har hållt på i 18 dagar och redan hunnit publicera texter om den kristna påsken, tvivel, sexuell synd samt ett antal YouTube-predikningar och mer ändå. Men min favorit är ändå hans allra första inlägg, där han skriver om hur han kom till tro.

Hans inlägg har en tendens att bli som predikningar, men det är roligt. Han bjuder på långa inlägg och många grundläggande tankar i den kristna tron, men kommer även med nya tankar om tron som iaf jag inte tänkt på förut så mycket. När jag började läsa hans blogg blev jag glatt överraskad av att han visade sig vara en så bra skribent.

Ja, det är verkligen ett hett tips på en bra blogg alltså, kristen som okristen har du säkert något att få ut av den. Om du ifrågasätter något hans skriver är det bara att skriva ner din fundering i en kommentar på hans blogg så kan du vara säker på att han svarar snabbt. Han verkar också vilja att hans läsare tipsar honom om saker att skriva om. Så om du skriver riktigt många tips kanske vi har turen att han fortsätter längre än ett år!

Obben är förresten min kära kollega, inspiratör i Credo Väst i Göteborg. ♥

Kommentarer
Postat av: Obben

YAY!

2009-04-03 @ 18:44:22
URL: http://kristenivardagen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Hehe :) Att du blev så glad ^^ Har ditt läsarantal ökat något än?

2009-04-05 @ 21:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0