Han målar Jesus

"Han målar Jesus" säger min vän upphetsat. Jag klickar på play och... ser ingenting. Bara en massa slumpmässiga penseldrag som inte följer något som helst mönster. Färgglatt kladd. Där syns absolut ingen Jesus. "Vad pinsamt, jag kan ju inte ljuga och säga till henne, som strålar så glatt, att jag inte ser något speciellt" tänker jag och försöker hitta på något sätt att förmildra mina ord. Men det var innan vi såg till någonstans i mitten av klippet. Då konstnären lyfter tavlan och visar upp den för publiken. Med stor triumf. Vilket mästerverk!
 
(Klippet går tydligen inte att visa på bloggen utan bara på YouTube. Men klicka på länken "Titta på YouTube" i mitten av myrornas krig så lovar jag att ni kommer se något riktigt coolt.)
 
We will never be the same ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, jag älskar den.. Såg den första gången för flera år sedan och jag blir lika paff varje gång, eller fascinerad är nog snarare rätt ord.
Helt fantastiskt!

Svar: Fascinerad är helt rätt ord :D Tack för att du visade mig den!
Craxyknas

2013-09-17 @ 20:44:13
URL: http://missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0