#räddabiblioteken

"Biblioteksbesöken har minskat med en miljon det senaste året."
Kulturnytt i P1 (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=5477975)
 
Det här måste vi vända genast. Vi kan inte låta vårt arv gå förlorat. Alla lånar minst en bok på sitt lokala biblioteket bums!
 
En kvinna twittrade till mig att hon hade lånat hela 11 st böcker till sig och sina barn. Vilken vardagshjälte. Jag har skapat en ny hashtag till de sociala medier där hashtag fungerar t.ex. Twitter eller Instagram#räddabiblioteken . Där kan du skriva något fyndigt eller helt enkelt lägga upp din senaste skörd av bibliotekslånade böcker. Kom igen, nu ser vi till att vända den här fruktansvärda nedgående spiralen! 
 
Vilka är med mig?
 
Stockholm Stadsbibliotek & Kulturhus i mitt hjärta ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0