Hemmagjord ostkaka

Jag älskar att baka. Här är ett av mina bästa bakverk att avnjuta en lördag som denna. Ostkaka!

Vad är det då som gör den så bäst? Jo, den är både ett av de enklaste och godaste bakverken jag känner till. Originalreceptet hittade jag på UnderbaraClaras blogg. Men jag har gjort min egna lilla variant av den.
 
Du behöver:
3 ägg
5 msk socker
1/2 dl vetemjöl
3 dl grädde
500 g keso
Ca 1 msk vaniljsocker
 
Gör så här:
- Sätt ugnen på 175 grader.
- Blanda alla ingredienser.
- Häll smeten i en smord ugnsform.
- Grädda i mitten av ugnen i ungefär en timme.
- Servera ljummen med vispad grädde och din favoritsylt.
 
Alltså, ser ni hur enkelt receptet är? Det är bara att blanda alla ingredienser och in i ugnen - klart. Skillnaden mellan mitt och Claras recept är att jag har vaniljsocker istället för sötmandel. Jag är nämligen inte så förtjust i mandel. Men med vaniljsocker i smeten så smälter ostkakan i munnen. Himmelskt gott... ♥
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Mums! :3

Svar: Jättegott! Prova :)
Craxyknas

2013-04-17 @ 11:51:16
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0