Dröm stort, jobba smått

Jag har märkt hur Gud börjat uppfylla mina små drömmar. Ni vet ju att jag stod som volontär i min kyrkas bokshop i början av sommaren (och ni som inte vet kan klicka här). När jag stod där bakom kassan påminde Gud mig om en dröm jag fick när jag var runt femton år. Min dröm om att en dag stå som volontär i en vacker butik där jag får hjälpa människor och där inkomsterna går till en god sak. Jag kunde knappt röra mig när jag insåg att det var precis det jag gjorde just i den sekunden. Min dröm som jag själv nästan halvt glömt bort. Men vår Gud är ju den som har räknat varenda hårstrå vi har och någonsin haft på vårt huvud. Då är det klart att han kommer ihåg våra innersta drömmar också och han längtar efter att uppfylla dem tillsammans med oss. ÅH, kan knappt vänta tills han börjar uppfylla mina STORA drömmar! Kan ju bara bli bättre efter det här :D

En av de sakerna jag blev ombedd att göra när jag stod i bokshopen var att ordna skyltfönstret inför Mors Dag. När jag satte igång tvivlade jag på om jag skulle klara av att fixa till något vackert för jag har aldrig sysslat med varken dekoration eller inspiration på det sättet förr. Jag drog fram ungefär allt kvinnligt och mammigt vi hade i shopen, haha. Och se så bra det blev tillslut! Riktigt stolt över mig själv! "Egoboost" som Blondinbella skulle säga! 

Ännu ett par områden man erövrat dåra - check ;)



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, nu läste jag det här, hur sent som helst! Visst är det underbart att Gud tar våra tankar på så stort allvar!!?? Vi måste våga drömma större drömmar, för han verkar ju höra dem haha!!! :)

2012-03-16 @ 14:10:47
URL: http://entidsomdenna.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0