Läsarfråga: Ofrälsta nära och kära

Fick en bra fråga från Sara som jag ville svara på :)

"Hur hanterar du att dina föräldrar inte är frälsta? Det står ju i Bibeln att de som inte tror på Jesus kommer att hamna i helvetet. Tror du att dina föräldrar kommer att göra det?"

Det finns ingenting som säger att hoppet är ute för mina föräldrar. Jag tror att alla som inte tror på Jesus kommer gå förlorade, som du säger. Men mina föräldrar har fortfarande hela livet på sig att omvända sig. Så för att svara på din första fråga, hur jag hanterar det. Jag fortsätter be för dem i tron om att Jesus har en fantastisk plan för min familj. Bibeln talar inte bara om historier om helvetet utan den bär även på flera kärleksfulla löften om vad Jesus längtar efter att göra i våra familjer. Alltså för att svara på din andra fråga, om jag tror att mina föräldrar kommer gå förlorade. Nej. Jag har inte gett upp hoppet. Kommer aldrig göra det heller.


Kommentarer
Postat av: Annica

Kan ju även hända i dödsbädden att de DÅ först säger att de vill följa Honom, Så hoppet är det sista som lämnar oss.

2011-09-22 @ 11:29:28
URL: http://annicailivet.blogspot.com
Postat av: Anonym

säg en person som har mördat ett par personer,

eller en präst som är dömd pedofil, (för övrigt inte helt ovanligt) men säger sig tro på gud, han får komma till himlen eller var de nu är.



sen tar vi en person som är en allmänt bra människa, inte felfri men bryr sig ändå om sin omgivning och kan ibland ge nåt utan att kräva nåt tillbaka. ungefär så är jag, MEN. jag tror inte på gud och kommer därför gå förlorad enligt jesus/gud då,



bara för att man är kristen, så är man inte vara en bättre människa än någon som inte är det, det känns ju som att den genomsnittliga kristna personen tror det.



2011-09-22 @ 14:24:21
Postat av: Becca

Sv: Jo jag köpte ju mina glasögon där. så ska nog ta och fixa mina glasögon imorgon eller nått :)

2011-09-22 @ 21:23:37
URL: http://randomness.webblogg.se/
Postat av: Craxyknas

Annica: Förvisso. Men Gud förbjude att det måste komma till den punkten för mina föräldrar, att det ska dröja så lång tid.



Anonym: Tack för din fråga :) Jag jobbar på ett svar, håll utkik!



Becca: Gör det så ska du nog se att det blir bra :)

2011-09-28 @ 08:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0