Turista i Västerbotten #1


Det var en helg i början av oktober. Hade packat väskan så full som jag bara kunde. Begav mig till Cityterminalen en sen kväll efter jobbet. Äntligen dags för mig att besöka söta Johanna (klicka) där hon bor uppe i Nordmaling ♥ En vacker liten nordlig stad som ligger nästan precis i mitten mellan Örnsköldsvik och Umeå. Man märker vilket avlångt land vi bor i när man letar efter olika resealternativ och inser att det "enklaste" är att åka nattbussen som tar bara nio timmar. Jag åkte från Stockholm runt kl 21 och rara Johanna mötte mig utanför Nordmalings resecentrum strax efter kl 06 på morgonen. Första vi gjorde efter att ha promenerat hem till henne var att lägga oss och sova några timmar till. Men det var lördag så det var ok med sovmorgon ;)


Efter frukost åkte vi till Ica. Vi stod utanför och frågade om folk ville skänka en krona till barn och sjuka i Centralafrika. Det var en häftig känsla att få använda sig av alla de säljkunskaper jag har fått via
mitt jobb på ett så positivt sätt. Jag tror vi fick ihop 250:-- på dryga timmen!


På eftermiddagen dansade vi med Johannas bedårande lilla syskonbarn :)


Kvällen var värd ett besök i Övik.


Det var nämligen teaterföreställning i Rådhuset! Johannas fd klasskamrat skulle medverka. "Jag sover hellre bort mitt liv än äter broccoli" kanske vittnar om dess poetiska karaktär. Och vet ni att världen är allt bra liten. Det visade sig vara en av mina nuvarande kollegor i Stockholm som varit med och skrivit manuset till pjäsen. Nämn oddsen för det liksom :)


Favorit nr 1: Teddybjörnen som de andra leksakerna blir avundsjuka på att det bara är han som blir
omfamnad och som får sova i sängen på natten.


Favorit nr 2: Döden knackar på men den envisa damen vägrar att följa med och får ett vredesutbrott så att
döden blir bortskrämd och försvinner illa kvickt.


Favorit nr 3: En ilsken gammal dam blir påkörd av en bil men sitter hellre kvar och surar naken på ett moln än träder in i himlen. Hutter med näven gör hon också mot alla som är levande kvar på jorden.

En riktig härlig första dag uppe i Norrland med kära Johanna :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltså du var ju grym på välgörenhetsinsamling!! :D Jag var ju så mesig :)

Vad mysigt med inlägg om din vistelse hos mig! :)



puss!!

2011-11-08 @ 21:56:43
URL: http://teggan.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Johanna: Hehe tack raring :D Jag tror alla är lite mesiga i början när det gäller försäljning och att samla in pengar, var jag också och alla mina kollegor här på jobbet var likadana. Krävs övning :) Puss&Kram!

2011-11-12 @ 12:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0