Gud känner oss

Det ramlade ner ett vittnesbörd i min inkorg på Facebook här om dagen. Det var bara så fint att jag var tvungen att fråga om jag fick publicera det på min blogg. Talar verkligen om Guds omtänksamhet och särskilda förmåga att nå till oss, sina älskade barn, trots våra mänskliga begränsningar ♥

Med några få redigeringar, varsågod. Läs och låt det tala till ditt hjärta in i din personliga situation:


"När jag var påväg hem med pendeln så satt det en tjej snett framför mig (inte så konstigt^^). Hon satt med huvudet nedböjt och skrev på post-it-lappar, så jag såg först inte hennes ansikte. Men så tittade hon upp ett ögonblick. När jag såg hennes ansikte fick jag en såå stark känsla av att 'Jesus älskar den här tjejen såå mycket!'. Jag fundera på om jag skulle säga det till henne, och hjärtat började banka. Har märkt att det brukar göra det när det är något som Gud vill att jag ska göra.

När jag har sagt till någon 'random' person på stan tidigare gånger att Jesus älskar dem så har det typ vart precis när man går av spårvagnen eller liknande... För då behöver man inte 'skämmas så mycket'... Men jag brukar alltid tänka, fast att jag aldrig vågar, att man borde säga det med en gång man får tanken för då hinner dem kanske ställa frågor osv om dom vill...

Ja i alla fall... Jag satt jag en stund, de va väl inte så länge egentligen, och fundera på om jag ska säga det till henne sådär öppet på pendeln lixom... Det kanske kan bli dumt också, jag vet inte... Så fick jag tanken att jag kunde skriva en liten lapp och ge henne. Så jag skrev JESUS ÄLSKAR DIG! ♥ och rev av den... Satt och samlade mod, tittade lite på henne och vi möttes med blicken några gånger. Tillslut bara gjorde jag det. Hon tog emot den, läste snabbt och så tog hon upp sin penna och sina post-it...

...och så skrev hon : HUR visste du att jag inte hör?

Fattar du? Gud ville säga till den tjejen att Han älskar henne och han visste att hon är döv. Så därför ordnade Han så att hon fick en lapp så hon kunde förstå.

Vi fortsatte en konversation på hennes post-it-lappar och hon undrade massa varför 'jag' valde just henne och frågade om jag var kristen osv... Hon tackade flera gånger och skrev 'tack att du gör mig glad'...

Sen en ganska betydande detalj som jag kom på är också att på morgonen bad jag en bön som jag inte alltid kommer ihåg att be och det var: 'Gud använd mig idag!' Och det gjorde han sannerligen. Haha! När vi ber från vårt hjärta, 'Gud använd mig', då gör han det!"


Kommentarer
Postat av: Rebecca

vad fint :)

2011-05-25 @ 01:11:44
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Johanna

:)

2011-05-25 @ 14:21:35
URL: http://teggan.blogg.se/
Postat av: Mali - härligt frälst ;)

verkligen helt fantastisk!! Gud är så fantastiskt god!!



Jag kunde inte åka på JEsus manifestationen tyvärr, jag jobbade och så hade jag inga pengar tyvärr.. men nästa år så ska ska ska jag åka :)

2011-05-25 @ 22:13:19
URL: http://mali-mylife.blogspot.com
Postat av: Mali - härligt frälst ;)

har du google adsense föresten eller använder du någon annan reklam?

Jag lyckas inte logga in på min adsense, den har precis blivit aktiverad men det står att jag inte kan logga in på den med mitt blogger konto, men det är ju samma som jag har skapat den på??

2011-05-25 @ 22:17:53
URL: http://mali-mylife.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Rebecca: Ja! :)



Johanna: :D



Mali: Amen, det är han verkligen! Åh då kanske vi ses i vimlet nästa år hehe ^^ Jag har tyvärr ingen som helst erfarenhet av Google Adsense. Ledsen att du inte kan logga in, men förhoppningsvis är det bara ett tekniskt fel som löser sig snabbt. Kan du inte berätta mer om det? Lät intressant att kunna styra över sin egen reklam :)

2011-05-25 @ 23:34:48
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0