Far & dottertid

Jag är välsignad med en sån där rar pappa som sällan har något emot att hämta upp mig med bilen när jag varit ute på äventyr. Då passar vi på att prata om ditten och datten. Efter några minuter brukar jag sätta på cd-spelaren. Rhapsody in rock med Robert Wells är en kär favorit för oss båda. Vi lyssnar och klappar takten till de mäktiga instrumenten som nästan ger mig rysningar. Jag fascineras varenda gång över hur de kan kombinera alla instrument och toner så att det låter så himla häftigt som det gör. Sannerligen talangfulla musiker! Den tillfälliga favoritlåten är Tito Beltran som sjunger operan Funiculi Funicula. Inbäddningen är inaktiverad på begäran men du kan lyssna på youtube (klicka här) för seriöst den är helt enkelt för bra för att missas. Opera i kombination med Robert Wells orkester - oslagbart. Fast allra bäst är nog att få dela dessa fina stunder och denna fantastiska musik med min älskade pappa. (Har dock ingen aning om vad låttexten betyder så jag hoppas inte det är något oanständigt...)

Har du och din familj också något special moment som ni delar tillsammans? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0