Schlagerkvällen

Jag älskar melodifestivalen! Varje år försöker jag samla ett gäng av mina förhoppningsvis också schlagertokiga vänner så att vi kan titta på programmet, äta snacks, diskutera bidragen och sjunga med i snabbreprisen. Givetvis även i år, det här fantastiska evenemanget kan ju inte missas. Vem som får äran att representera Sverige är en viktig sak när man älskar sitt land :)


Emma & Ella ♥ Dessa söta tjejer kom förbi lite tidigare för att fixa middag.
Inte tvillingar även om man kan tro det på den här bilden :)


Ungefär här, precis när Ella diskat klart allt, kom jag på att vi har ju faktiskt diskmaskin hihihihi ^^


Middagen blev så god att vi åt under tystnad. Det kan man inte tro om man känner oss och vet hur vi alla tre kan tjattra på rätt bra ibland ;) Fläskfilé i äkta chilensk marinad, ris, sallad och kantarellsås - mmm...!


Det ringde på dörren och in kom dessa vackra flickor! Angie, i militärbyxorna som jag känner från kyrkan, och Nina som jag egentligen bara känt en dag men som i sin bedrövelse saknade någon att se Melodifestivalen tillsammans med. Perfekt tänkte jag, vi kan behöva ytterliggare en schlagertokig vän i soffan :)


Jag hällde upp chips och poppade brända popcorn, ställde fram läsk och satte på kaffe, laddade kameran och försökte vara en allmänt god värd. Så var vi taggade och äntligen igång!


Emma gjorde sin plikt och röstade :)


Vi tyckte inte om alla bidrag kanske... (Mute-knappen)


Röstningen oliiiiiiiiiiiidligt spännande...!


Oh if only Saade wasn't that popular.


De som har Facebook i mobilen uppdaterade bistert sina statusar.


Det här sammarfattar nog rätt bra vad vi tyckte om vinnaren. Svenska folket valde en låt med noll budskap i texten och ett hyfsat tråkigt framträdande. Om Europa slagits av en plötslig kärlek till pop pop och bara massa pop utan rim och reson tror kanske vi har en chans. Men jag tvivlar på det. Bevisa mig gärna fel.



Asch. Jag kunde i varje fall inte fått en bättre kväll med mina både nyfunna och sedan länge trogna vänner :D
Även pappa satt med på ett hörn, i sin favoritfotölj givetvis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka otroligt fina bilder Sofie! :D

och vad söta vi var. Eurovision nästa gång???

2011-03-17 @ 13:11:39
URL: http://livetpaberganbg.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Anonym: Tack så mycket :D Hehe, lätt vi kör då!!

2011-03-18 @ 13:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0