Närma sig Gud

"Alla såg att jag inte mådde bra, men det var min bror som på julen i åttan gav mig en bok som hette 'Närma dig Gud'. Jag läste den iallafall, insåg själv att jag måste bli bättre, och en kväll tog jag beslutet att försöka ändå inte kan bli värre. Boken handlade om att om man närmar sig Gud, kommer han att närma sig oss, men vi måste ta det första steget. Jag minns att jag böjde mina knän vid sängen och bad honom komma,det var kväll, men det var på något sätt gryningen för mig."

Jag läste en så vacker dikt idag. Du bör också läsa den, eller du missar något om du inte gör det. Det här är för dig som lider av allvarlig ångest och söker efter är väg ur eländet ♥

Dikten heter: Den jag varit är jag inte längre (klicka).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0