Om natten är det bara Gud och jag

Jag borde egentligen somnat för länge länge sen om man tänker på när jag ska upp imorgon. Men idag var en sån där dag då jag kände hur Gud manade mig stanna uppe en extra stund för att bara vara med honom. Till och med Jesus var ju uppe och bad vissa nätter så helt tokigt kan det ju inte vara även om sömn givetvis också är jätteviktigt.

På Guds uppmaning satte jag mig alltså för att skriva till Gud i min drömbok. Lite lugn lovsång spelade i bakgrunden. När jag skrivit klart öppnade jag min Bibel, och vilket sammanträffande att jag "råkade" läsa just den här versen just då:

"Om dagen sänder Herren sin nåd och om natten är hans sång hos mig, en lovsång till mitt livs Gud."
Ps 42:9

Vilken äkta bekräftelse! Då visste jag genast, att Gud är med mig och att han har läst mina drömmar som jag skrev ner till honom i min bok. Så god som han är har han säkert redan börjat jobba på att förverkliga dem också. Min kärlek till Jesus svämmar över lite i natt känner jag ♥

Kommentarer
Postat av: Liisa

Tack tack för den fina kommentaren på mitt bidrag för fototriss:) Den värmde.

2011-06-13 @ 10:17:59
URL: http://ljnfoto.webblogg.se/
Postat av: Craxyknas

Liisa: Vad bra :) Du förtjänade den!

2011-06-28 @ 00:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0