För en sekund stannar jag kvar här hos dig

Lovsångsbandet ljuder starkt från scen och jag hör församlingen sjunga med i kör.
Alltid lika vackert och underbart. Ståendes känns det som att Jesus ger mig en stor varm kram.
På knä känner jag Jesu trygga starka hand på mitt huvud. Blundar och försöker lyssna till
änglarnas vindslag för jag vet att de är i kyrkosalen med oss, dansandes till vår härliga lovprisning.


Det låter som en dröm, men oj vad det är sant. Jag var på bönen i kyrkan (klicka här om du inte hänger med på vad jag talar om) i torsdags och fredags och kära nån vad Jesus var oss nära! Jag önskar att alla ofrälsta skulle komma på våra bönemöten så att de själva kan få uppleva bönens oerhörda kraft; vårt starkaste vapen mot otro. Skölden som har makt att släcka den Ondes brinnande pilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0