Colombiaaaa!

Vi har längtat sen september, och nu är det ÄNTLIGEN dags! Imorgon åker jag med några kompisar från kyrkan till... Bogotá i Colombiaaa :D

Vi ska besöka International Charismatic Mission Church (klicka här för att läsa mer på wikipedia) som håller i sin årliga konferens. Det är en kyrka som startade med 8 medlemmar år 1983 och idag är de över 250,000 st medlemmar och är tydligen en av världens snabbast växande kyrkor i dagsläget. Det är något helt annat än våra tomma svenska kyrkor eller min kyrka på 800 medlemmar för den delen! Deras tillväxt beror på att de använder sig av en speciell evangeliseringsmetod som kallas G12, en metod Gud uppenbarade för kyrkans pastor Céasar Castellanos en gång för länge sen när Céasar bad om att få se större tillväxt i sitt pastorsarbete. Man kan säga att Gud gav honom svar eller hur ^^ G12 är en vision som går ut på att alla församlingsmedlemmar ska (inget tvång såklart men det är det målet och önskan) ha en egen cellgrupp med 12 egna lärjungar precis så som Jesus hade tolv lärjungar. Vi använder G12-visionen i min kyrka, Södermalmskyrkan också och det är underbart att se vilken frukt det bär! När jag kommer hem ska jag berätta mer om G12 för er ty det är fantastisk vision att jobba efter :)

Det kommer kristna från hela världen till den här konferensen och vi som åker från Sverige är väl drygt 20 st. Vi kommer bo på hotell. Eskorteras av en colombiansk guide som håller oss trygga då Colombia tyvärr är känt för sin kriminalitet. Men vår kyrka brukar åka dit varje år på konferens och det värsta de har stött på är ficktjuvar så vi ska säkert klara oss fint. Om inte annat har vi ju Guds beskydd som är det tryggaste av allt. Konferensen är en pastorskonferens vilket betyder att undervisningen kommer vara tung vilket i sin tur betyder att jag är jättepirrig inför vad Gud kan tänkas hitta på i mitt liv via den här konferensen. Inte visste jag att Gud tyckte jag var redo för en pastorstjänst? Spännande tider!

Vi är borta i 10 dagar. Konferensen pågår i 5 dagar så de andra dagarna ska vi bl.a. gå upp i bergen och besöka någon grannby om det blir som planerat. Mycket kan hända då den colombianska kulturen tydligen är helt annorlunda än den i Sverige. Som exempel; här i Sverige kan det utlösa många ilskna reaktioner om man råkar vara säg en kvart sen till ett bestämt möte - i Colombia bestämmer man tid kl. 12 vilken indirekt betyder att möts upp kl. 14 och skulle man fråga när gudstjänsten börjar på söndag kan svaret lätt bli "jag tror det börjar elva men det kan lika gärna börja tre eller fem beroende hur det artar sig". "Flexibilitet" är resans huvudord har vi fått lära oss då det planerade schemat inte alltid måste bli som det är tänkt. Det kommer bli en rolig annorlunda upplevelse, om inte annat bra för att öva tålamodet, hehe.

Jag har bestämt mig för att lämna datorn hemma bara för att lätta på bandaget och för att kunna lägga allt mitt fokus på resan utan tanke på bloggandet. Men titta ändå in här då och då för jag har förberett några tidsinställda inlägg eftersom jag är borta så länge :)

Jag är helt hundra på att jag kommer ha massor att berätta för er när jag kommer hem igen, så mycket intryck, så mycket upplevelser, tusen bilder och ton med undervisning i Guds Ord att jag säkert spricker om jag inte sätter mig ner och berättar allt för er sen. Så vi ses i februari igen hoppas jag ♥

Här är förresten vinjetten (eller vad det nu heter) inför konferensen. Hittade ingen på engelska men kanske har jag någon spanktalande vänlig själ där ute som kan översätta? Jag har då ingen aning om vad de talar om mer än att Soulfire Revolution är band som spelar jättebra musik (har skrivit om dem tidigare, klicka här) :)


Kommentarer
Postat av: Maria

jeg var i bogota i fjor! kos deg masse! ha en velsignet reise!

2011-01-21 @ 17:20:59
URL: http://www.forandring.tk/
Postat av: Johanna

HA DET UNDERBART! :D KRAM!

2011-01-22 @ 15:03:14
URL: http://teggan.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Maria: Wow!! Kul! Visst är det ett så härligt ställe! Förmodar att du besökte MCI? Fantastisk kyrka eller hur <3 Vad gjort du där, konferens eller?



Johanna: TUSEN TACK SÖTIS :D KRAM <3

2011-02-04 @ 15:08:29
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0