Rocky predikar för oss

Sylvester Stalone sätter frimodigt ord på vad ett kristet liv erbjuder. Jag kan bara säga att det är e.x.a.k.t så här jag och andra kristna världen över upplever Jesus ♥

"Ju oftare jag går i kyrkan, ju mer jag lever i processen med tron, ju mer jag överlåter åt Jesus, lyssnar till hans ord och låter honom leda mig, märker jag hur trycket på mig själv tas bort.

Om du inte har en stark kontakt med Gud kan det sluta i förskräckelse. Det kristna fundamentet är det perfekta idealet, på vilket man ska grunda varje ställningstagande. Därifrån kommer ett sinne i älskvärdhet, givande och ärlighet. Jag besparas saker som jag varje dag, i min bransch, blir utsatt för - habegär, girighet, avundsjuka och bitterhet.

De som sätter sin tro och förtröstan till Jesus Kristus har upptäckt att de personliga kontakterna med Gud inte bara är ett tillbehör i livet, ett plåster på såren. Tron är den enda kraften som är stark nog, en kraft till seger för evigt liv. Bibeln säger att de som blir efterföljare till Kristus är nya skapelser. Du har en andlig kraft för livet, inte på grund av din egen klokhet eller styrka utan en kraft från en allsmäktig Gud, genom Jesus Kristus som lever i dig."


Alltid kul att när kändisar bekänner sig till Jesus! Evangeliet når ut till människor överallt och fans som ser upp till dem lyssnar förhoppningsvis en extra gång :) Läs hela Dagens artikel här.

Kommentarer
Postat av: JohannaStenroos

Hejsan :D

haha, jag vet att den går fel, men minns inte hur man ändrar den :) men snart går den rätt när det blir sommartid, hehe :D

2011-02-18 @ 11:03:18
URL: http://jstenroos.blogg.se/
Postat av: a girl with a smile

so awesome he said that! I didn't know he was a Christian

2011-02-20 @ 01:46:10
URL: http://prettyladysmiles.blogspot.com/
Postat av: Craxyknas

JohannaStenroos: Haha, det har du fullständigt rätt i :D Bra tänkt!



a girl with a smile: It sure is! I know, I didn't eather. Awesome surprice! :D

2011-02-22 @ 12:00:29
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0