Hemlig gäst

Den 24 november 2010 fick jag andra, tredje gradens brännskador i ansiktet. Den korta versionen är att mitt hår hamnade i lågan när jag skulle släcka ett helt vanligt ljus där hemma och jag hamnade på sjukhus i ca två veckor. Fast jag gillar den längre versionen bättre. Den som ger utrymme för alla detaljer om hur Jesus var min klippa, aldrig lämnade min sida och ständigt gav mig hopp och tro på framtiden så att jag orkade hålla modet uppe.

Imorgon ska jag berätta den längre versionen för Betlehemskyrkans ungdomsgrupp kl. 19:30. Jag är tydligen "hemlig gäst" kvällen till ära. Känner mig oerhört hedrar må jag säga. Särskilt eftersom jag inte har preseterat något för att komma dit utan jag har bara upplevt hur Gud har omslutit mig i sin famn när jag behövde det som mest. Vilket ju är ett privilegium som alla kristna har. Min förhoppning är att ungdomarna blir peppade till att fördjupa sin relation med vår himmelske Far ♥

Du är varmt välkommen att komma och lyssna. Klicka här om du behöver karta. Annars kommer jag publicera den skrivna versionen här på bloggen alldeles snart, fast roligast vore ju om ni kom imorgon och fick höra den live :)


Brännskadad javisst - men lika glad för det, tack Jesus :)

Kommentarer
Postat av: Oscar Flodin

Så det var därför du hade bandage i pannan på julen, aha. Men oj, två veckor det låter länge. Som sagt Jesus lämnar aldrig vår sida, det visar han verkligen här! Jag blev verkligen peppad att söka Gud ännu mer nu. Kram

2011-02-11 @ 07:37:41
URL: http://bibelord.wordpress.com
Postat av: Craxyknas

Oscar Flodin: Precis, det här är varför jag hade bandage vid jul. Amen, det har Jesus verkligen visat mig i den här erfarenheten! Gud är så god! Härlig att höra att du blev pepp på att söka Gud, Oscar! Det är verkligen det jag hoppas ska få bli människors längtan när jag berättar om vad jag vart med om och vilket fantastiskt stöd Jesus gav mig igenom alltihopa :) Kram kram

2011-02-18 @ 01:00:46
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0