Härligt med kvinnliga förebilder

Obehagliga saker som ingen av oss helst vill tala om. Obehagliga saker som vi ändå måste tala om. Så länge som det är gömt inom oss så kan vi aldrig bli fullständigt fria och helade från det. Lögnen och en falsk fasad skall inte göra oss fria. Sanningen skall göra oss fria. Något du gjort som du skäms för eller något som någon gjort mot dig som du skäms för. Tala med Gud öppet och ärligt om det som hänt. Tala till dig själv öppet och ärligt. Inte för att Gud inte redan vet det, men för att vi behöver sätta ord på det. Hemligheter håller oss fångna. För mig blev det mycket lättare att ta avstånd från den synd jag hade så lätt att falla för efter att jag bekände min kamp för Gud, för mig själv och för några få utvalda vänner. Inte en gång möttes jag av fördömelse heller. Snarare befrielse. Det finns en väldigt makt i de ord vi talar ut ska ni veta.

Det här är Joyce Meyers egen berättelse om hur Gud tog henne från ett liv fyllt med sexuellt utnyttjande och skräck, till det värdiga liv hon har idag med ett 43-årigt äktenskap bakom sig med fyra barn och tio barnbarn där hon vara till väldig nytta för Guds rike... Ladies and gentlemen, jag ger er hennes livs vittnesbörd! <--- Klicka där

"To give God you pain - and let Him turn it into gain. Give God you mess - and let Him turn it into your message. That's the biggest black eye you can give to the devil. Your journey is worth it. Don't give up! Christ is your healer, and He will heal us everywhere we're hurt." ♥

Kommentarer
Postat av: June

Sv: När jag gör vanliga med eyeliner och läppstift: tio minuter, en kvart. När jag gör som den ovan: en kvart, tjugo minuter. Längre tid än så vill jag inte så framför spegeln på morgonen.

2011-12-08 @ 14:39:31
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Snabb du är! :)

2011-12-10 @ 23:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0