Något nytt på jobbfronten

Förra veckan fick jag vikariera på en förskola här i Södertälje. Det var mycket roligare än vad jag minns det från praktiken i gymnasiet. Vi har gjort geggamojja, byggt pippi-puzzel, samlat daggmaskar och gungat enda upp till himlen. Personalen behandlar mig vänligt med respekt, som en i personalen trots att jag "bara" är vikarie, så jag känner mig verkligen välkommen. Dessutom är de kompetenta och vet vad de sysslar med vilket märks på den härliga barngruppen. Med tanke på de skräckhistorier jag hört om Södertäljes dagis tror jag att jag hamnat på ett utav stans bästa.

Utöver det har pappa gett mig lite sekreterarjobb inom hans företag. Med andra ord, förra veckan gick jag från att ha nästan hur mycket tid som helst till att plötsligt ha mycket mer saker att göra vilket gjorde att bloggen fick lida lite. Ber om ursäkta för det, kära vänner, och tar nya tag den här veckan :)

Förresten kan jag inte avsluta det här inlägget utan att tacka Gud för att jag äntligen får göra något som slutar i en liten inkomst! Jesus Kristus min försörjare ♥


Pappa ger mig lite mappar som jag skriver rent :)
Kära nån så gott det känns att vara på benen och göra något igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0