Perfekt städmusik

Idag måste jag städa för i helgen får jag en underbar gäst som förtjänar mer än att sova i ett dammigt litet rum. Hon ska minsann få sova i ett rent litet rum :)

För att överkomma det här träsket om att städning är så fruktansvärt tråkigt sätter jag på världens bästa städmusik; underbart svängig lovsång som gör att man ändå inte kan sitta still utan måste röra på sig! Det här är nog min favoritlovsång för tillfället. Jag älskar dess betoning på Gamla Testamentet (GT) och hur den ger GT så stort värde. Det är det få moderna lovsånger som gör idag tyvärr. Samtidigt som refrängen knyter samman allt med Uppenbarelseboken i Nya Testamentet och den sista tiden, den tiden vi befinner oss i just nu. Men det bästa av allt är nog att Guds storhet och väldiga makt blir så uppenbar i texten. ♥

Lyssna, njut, dansa järnet och såklart prisa Herren allt vad du kan du också. Det ska jag göra nu - wiee! :D



These are the days of Elijah,
Declaring the word of the Lord:
And these are the days of Your servant Moses,
Righteousness being restored.
And though these are days of great trial,
Of famine and darkness and sword,
Still, we are the voice in the desert crying
'Prepare ye the way of the Lord!'

Behold He comes riding on the clouds,
Shining like the sun at the trumpet call;
Lift your voice, it's the year of jubilee,
And out of Zion's hill salvation comes.


These are the days of Ezekiel,
The dry bones becoming as flesh;
And these are the days of Your servant David,
Rebuilding a temple of praise.
These are the days of the harvest,
The fields are as white in Your world,
And we are the labourers in Your vineyard,
Declaring the word of the Lord!

There's no God like Jehovah.
There's no God like Jehovah!

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Hej!

Dagens blogg är nu avslutat och en vinnare har dragits! Bli inte besviken om du inte vunnit, det kommer snart en ny chans! :)

2010-10-09 @ 10:14:46
URL: http://gabriellapoopuu.blogg.se/
Postat av: Calia

Har alltid gillat den sången också - av samma skäl som du :)

2010-10-11 @ 08:26:38
URL: http://fridenspensionat.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Gabbi: Hehe, okej det ska jag inte :)



Celia: Wiee härligt att höra :D

2010-11-04 @ 21:55:10
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0