Nytt: Dagens bibelord

Jag har tänkt på att det finns en sån där en miljon bibelord som talar bra för själv utan en lång teologisk utläggning. Därför tänkte jag börja med att lägga upp sådana bibelord här. Ganska enkla inlägg alltså, men inte utan oändligt stort djup och gigantisk stor sanningshalt. Säg gärna till om dem talar rätt in i ditt liv och ditt hjärta, som dem så ofta gör hos mig. Faktum är att jag inte tänker lägger upp dem som "dagens bibelord" om dem inte berört mig först.

Det här trygga ordet kom i ett mail från kristna studentgruppen på Södertörns högskola igår. Precis vad jag behövde höra just då. Tack så mycket.

"Oroa er inte för någonting, utan be till Gud om allt. Tala om för honom vad ni behöver, och glöm inte att tacka honom. Då kommer Guds frid, som är långt underbarare än vad vi kan förstå, att ge era tankar och ert sinne ro och skydd genom tron på Jesus Kristus."

- Filipperbrevet 4:6-7

Kommentarer
Postat av: Julia

Det där bibelordet gillar jag också väldigt mycket. :)

2010-10-08 @ 20:06:38
URL: http://ijuliasverklighet.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Julia: Ja visst är det bra :) Kram!

2010-11-04 @ 21:55:56
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0